התלמידים משביתים מחרתיים את הלימודים בבתי הספר העל־יסודיים, במחאה על ביטול הטיולים ושביתת בוחני הנהיגה הממושכת. החברה להגנת הטבע, בשיתוף עם מועצת התלמידים והנוער הארצית, תוציא באותו יום בחינם שלושה טיולים שונים לתלמידים, כאלטרנטיבה לטיולים שארגון המורים מבטל, תחת הכותרת – "מוכרחים להמשיך לטייל". הטיולים ייצאו בשעה 9:30 בבוקר: אחד לאזור הכרמל (רמת הנדיב), השני למעיינות הסטף שבהרי ירושלים ושלישי לחולות ניצנים. את כל הטיולים ידריכו מדריכי החברה להגנת הטבע.



מדובר ביום מחאה ארצי שעליו הכריז יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, בשבוע שעבר והוא יכלול השבתה של יום הלימודים בכל בתי הספר העל־יסודיים (כיתות י'־י"ב). זאת במחאה על החלטת ארגון המורים להשבית את הטיולים ובמחאה על השבתת מבחני הנהיגה מצד בוחני הנהיגה זה כחודשיים. הבוחנים מוחים על כוונת משרד התחבורה להפריט את הענף.



"המחאה הנה תוצר ישיר של מדיניות כושלת שבה נוקטים משרדי הממשלה וועדי העובדים, שמקיימים את מאבקיהם על גבם של תלמידי ישראל. לא נסבול מצב שבו תלמידי ישראל משמשים כשק החבטות במאבקי הכוח במשק הישראלי", מסר בטיטו. "זו השנה השלישית ברציפות שבה יו"ר ארגון המורים רן ארז לוקח את התלמידים כבני ערובה במאבקיו. לנוער נמאס לשתוק על הדרך שבה נעשים עיצומים. יש דרך לנהל סכסוך עבודה, ויש דרך לשפר את מעמד המורה".



ארז הודיע לפני כחודש כי אחרי חופשת הפסח יבוטלו כל הטיולים והיציאות מבתי הספר. זאת, במסגרת העיצומים שמנהל הארגון מול משרד החינוך. ארז הורה כי החל בתום חופשת הפסח אין לקיים יציאות מחוץ לכותלי בתי הספר לשום מטרה, למעט ימי שדה של של"ח. מדובר על איסור יציאות לטיולים, תיאטראות, בתי קולנוע, מוזיאונים, וכדומה. היום תתקיים מסיבת עיתונאים מטעם מועצת התלמידים והנוער הארצית בנושא.



"אנו מודיעים באופן חד־משמעי כי השביתה איננה הצעד האחרון שננקוט בנושא. אם לא יימצא פתרון עד יום שלישי בערב, נחריף את הצעדים ונשקול שיבושי לימודים נוספים", נמסר ממועצת התלמידים והנוער הארצית.