חשד לרצח בגלל שוד. חוקרי המחוז הצפוני של משטרת ישראל בודקים חשד כי מותה של תושבת שפרעם כבת 40 הלילה (ראשון) הוא תוצאה של שוד שלא צלח. מממצאים ראשוניים של החקירה עולה כי האירוע האלים התרחש ב-3:30 לפנות בוקר וכי הנרצחת, שנמצאה עם סימני אלימות על גופה, נאבקה עם השודד, או השודדים, וכתוצאה מכך נפצעה באורח אנוש.



הנרצחת פונתה על ידי בני משפחתה וזמן קצר לאחר מכן מתה מפצעיה. שלושת ילדיה של הנרצחת, בני 17-10 היו בדירה בעת הרצח, אולם לא ברור אם ישנו או היו עדי ראייה לרצח. בעלה נמצא בחו"ל. למרות ההערכה כי מדובר בשוד, המשטרה בודקת גם כיווני חקירה נוספים.



"כל ילד מחזיק נשק בבית מתחת לכרית"

בינתיים, בשפרעם הרוחות סוערות הרוחות מכמות האירועים הפליליים באזור. "כל בוקר אנחנו קמים לדרמה אחרת ולרצח אחר. לאשה שנרצחה לא היה סכסוך עם שום אדם. השמועה היא שהיא נרצחה בגלל שוד וזה אומר שכל אחד מרשה לעצמו לקחת סכין או אקדח ולעשות מה שבא לו", אמרו בעיר. 

עשרות תושבים התגודדו לפנות בוקר בזירת הרצח. אחמד, תושב העיר, אמר כי האלימות במגזר הערבי לא פוסקת. "המשטרה לא עושה מספיק כדי לאסוף את כלי הנשק שכל ילד מחזיק בבית מתחת לכרית. יש פה עשרות פושעים שמאיימים עלינו".

ביום שישי נהרגה אשה כבת 67, והמשטרה מעריכה כי בתה (40) היא שגרמה למותה. במהלך חקירתה קשרה עצמה הבת, המוגדרת כמעוררת בנפשה, לגרימת מותה של האם וזאת אחרי שמסרה מספר גרסאות על שהתרחש בדירה בשעת לילה מאוחרת.

לפני כשבועיים נרצח בעפולה יובל אוסדון, בן 17. עד כה לא ידוע מה המניע לרצח. אביו, שם טוב, סיפר כי כל מה שהוא זכר היה שאשתו והילדים צרחו וביקשו ממנו לקום כי יובל נדקר, והביע תקווה שהרוצחים יתפסו במהירות: "הייתי עם אמא שלי בבית ואז קיבלתי את הבשורה הקשה שהבן שלי נרצח, מרגיש כאילו עקרו משהו מהגוף שלי".
"כל מה שאני רוצה כרגע זה שהרוצחים ייתפסו וכמו שהיה להם אומץ לדקור - עכשיו שיהיה להם את האומץ לשבת בכלא ואין לי רחמים לא על המשפחה שלהם ובטח שלא עליהם", אמר האב.
לטענת בני המשפחה, יובל לא היה עבריין ולא היה מאוים: "הוא בחור צעיר שלמד, היה חייכן, עבד בצורה מסודרת. מעבר ללימודים, הוא גם עבד בפיצריה במשך שנתיים וחצי כדי לממן את עצמו. הוא אהב חיות ואסף חיות שנמצאו עזובות ברחוב. בסופו של דבר שילם מחיר כבד על כלום. פה צריכה להיות עבודה משטרתית מהירה ואחראית כדי להביא את האשמים לדין. לקחו לי חלק מהגוף שלי", אמר האב והתקשה להסתיר את העצבות וההלם.