טענות להדרת נשים: סטודנטיות שאמורות היו לשיר בטקס יום השואה באוניברסיטת בר אילן קיבלו הודעה שלא יוכל לשיר, כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 10. מדובר בטקס רשמי של אוניברסיטת בר אילן והסטודנטיות שפנו בבקשה להשתתף בטקס ולשיר, נתקלו בתגובה כי יוכלו לנגן בלבד.



אחת מאותן סטודנטיות, יפעת בלסיאנו אמרה לערוץ 10: "נאמר לי שאני יכולה לנגן בלבד, כלומר שאני לא יכולה לשיר". אני חושבת שלמנוע ממני לשיר בטקס יום השואה לא משרת אף אחד. רב הקמפוס לא מאשר את זה. טענת הנגד שאני אישה זה משהו שלא צריך להיאמר בכלל".



"מלבד היותי סטודנטית, אני מוזיקאית, יש לי להקת רוק נשית המורכבת מארבע בחורות בשם 'הזאבות'. אגודת הסטודנטים מפרגנת לנו וביום הסטודנטים אנחנו מופיעים שם. היום פנו אליי מהאגודה וביקשו שאנגן בטקס. שאלתי אם אני יכולה לשיר ואמרו לי שאני לא יכולה בגלל שהרב לא מאשר לשיר בטקסים בתוך הקמפוס", סיפרה יפעת בלסיאנו ל"מעריב אונליין".



הסטודנטיות פנו לאחראי על הטקס, רב האוניברסיטה שלמה שפר שאמר כי "זה המנהג שלנו לא שרים, מנגנים, אם היא רוצה לנגן איתנו זה בסדר גמור. לא רצינו להיכנס לכל המחלוקות, וכך אנחנו נוהגים באוניברסיטה".



מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "טקס יום השואה נערך מדי שנה במשותף עם רב הקמפוס ואגודת הסטודנטים והוא מיועד לכל ציבור המרצים והעובדים ולכל הסטודנטים, דתיים ושאינם דתיים, מי שנמנעים משירת נשים ומי שאינם מקפידים. כאוניברסיטה דתית ופלורליסטית, וכדי להימנע ממחלוקות הנוגעות לאופיו של הטקס החשוב, הוחלט שהוא יכלול פרקי תפילה וקריאה, נאומים וכן פרקי נגינה, אך לא שירה. כך היה כל השנים, וכך יהיה הטקס גם הפעם".