חבר מפלגת "הלייבור", איליאס עזיז, הושעה היום (שני) אחרי שהעלה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו הנוגע לישראל ובו כתב: "יהודים ומוסלמים חיו יחד במזרח התיכון בשלום עד 1948. אולי זה היה חכם להקים את ישראל בארצות הברית, היא גדולה מספיק והם יכולים להגר גם עכשיו". דוברת המפלגה אמרה בתגובה לדברים כי "איליאס עזיז הושעה ממפלגת הלייבור עד לחקירה".



ההשעיה של עזיז מגיעה יום לאחר שג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת "הלייבור", טען כי מפלגתו "מאוחדת בלחימה באנטישמיות ובכל צורות הגזענות, בעצרת באחד במאי". קורבין ספג ביקורת על התגובה האיטית שלו להתמודדות עם שורת מקרי האנטישמיות שאירעו במפלגתו בימים האחרונים, לאחר שחבר מפלגתו, קן ליווינגסטון השווה בין היטלר לציונות. ראש עיריית לונדון לשעבר, ואיש שאינו מסתיר את חוסר אהדתו לישראל, טען שכשהיטלר ניצח בבחירות בגרמניה ב-1932, המדיניות שלו הייתה שהיהודים צריכים לעבור לארץ ישראל. "הוא תמך בציונות לפני שהשתגע והרג שישה מיליון יהודים", הוסיף הפוליטיקאי. ליווינגסטון סירב להתנצל או לחזור בו, ואף אמר כי המפלגה צריכה להחזיר אותו לכהן בוועדה הביצועית, כי כל מה שהוא אמר על היהודים "היה אמת".



בנוסף, נאז שאה, חברת המפלגה, הושעתה גם היא בשבוע שעבר משום שקראה לטרנספר של יהודים ישראלים לארצות הברית. בסדרה של פוסטים שעלו ב-2014, שאה הצהירה כי יש לערוך טרנספר ליהודים ישראלים ולמקמם מחדש בארצות הברית, וכן פרסמה פוסט נוסף המאתר קשרים בין התנועה הציונית לאל קעאדה.



מאז פרסום הסטטוסים ב-2014, לפני שנבחרה לפרלמנט, שאה התנצלה ואמרה: "אני מתחרטת עמוקות ומתנצלת בפני מי שפגעתי בו". לאחר פרסום התנצלותה נודע כי התפטרה מתפקידה כיועצת הפרלמנטרית של מק'דונל. שאה, שנבחרה לחברת בית המחוקקים ממערב ברדפורד במאי האחרון, שיתפה גם תמונה ובה נראית מפה של ישראל הממוקמת במרכזה של מפת ארצות הברית, תחת הכותרת "הפתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני - להעביר את ישראל לארצות הברית". בתגובות לפוסט כתבה: "הבעיה נפתרה".



ח"כ איציק שמולי התייחס לדברים ואמר: "בקצב הזה לא יישארו חברים בלייבור הבריטי. אולי במקום לטפל בסימפטומים ולהשעות חברים אחד אחרי השני הגיע הזמן להתמודד עם הנגע האנטי-ישראלי שפשט במפלגה הזו במשמרת של קורביין. אסור להתבלבל, למרות שרוממות זכויות האדם בגרונם, לא קידום השלום מעניין אותם אלא מחיקת ישראל מהמפה".