פרטי הדיון שנערך היום (שני) בבית משפט השלום בחיפה בעניינו של החשוד כרוצח סדרתי, פיודור בייז'נרי, שהתנהל בדלתיים סגורות, שופכים קצת אור על החשדות כנגד החשוד במעשים הקשים. המשטרה ביקשה במהלכו להאריך את מעצרו של בייז'נרי בשבעה ימים, זאת על מנת לבצע השלמות חקירה שבסופן ניתן יהיה להגיש כתב אישום בשניים מתוך ארבעת המקרים, אך לבסוף, אושרה הארכת מעצרו עד יום חמישי. המשטרה טענה במהלך הדיון כי בימים הקרובים יהיה ניתן, בהסתברות גבוהה, לבסס את החשדות בשני מקרי הרצח הנוספים שבייז'נרי חשוד בהם. המשטרה גילתה במהלך הדיון כי בעקבות פרסום שמו ותמונתו, הגיעו אליה עוד כמה קצות חוט ותלונות שהיא מבקשת לבדוק.
 
כזכור, בייז'נרי עצור בחשד לארבעה מעשי רצח של נשים שאותן הכיר ועל פי החשד קיים עם כולן קשרים שכללו יחסי מין. הוא קשר עצמו לשתי זירות הרצח במהלך הימים שבהם היה נתון במעצר. לאחת מהן נקשר על ידי החוקרים באמצעות איכון הטלפון הנייד שברשותו, ולזירה השנייה נקשר באמצעות ראיות אחרות. בשני המקרים האלה, אם וכאשר תחליט הפרקליטות להגיש הצהרת תובע, היא תפעל להגשת כתב אישום.  
 
המשטרה הדגישה בפני בית המשפט השלום כי יש לה ראיות מוצקות לקשור את הנאשם בשני מקרי רצח בלבד, האחד בחיפה והשני באשדוד, וכי השלמות החקירה מתייחסות גם לשני מקרי הרצח האחרים. המשטרה טוענת, בין היתר, כי הדרך שבה התבצע הרצח בשתי הזירות הנוספות יוצרת את הרושם וגורמת לכך שיש חשד סביר הקושר את הנאשם לשתי זירות אלה.
 

באותה נשימה, הדגישו במשטרה כי עדיין אין מספיק ראיות לקשור אותו לשני מעשי הרצח הללו בצורה מלאה. המשטרה הדגישה עוד כי פעולות החקירה נדרשות כדי לבסס את החשד בשני המקרים הנוספים. סנגוריו של בייז'נרי טענו בדיון כי למרות שלמשטרה יש ראיות כאלה ואחרות הקושרות אותו בוודאות לשני מקרי רצח, החשוד ממשיך להכחיש את המעשים, וציינו בפני השופטת כי הנאשם עונה לכל השאלות ואינו מתנהג כעבריין טיפוסי. הם הוסיפו וטענו כי בייז'נרי עונה לכל אחת מן הטענות המוטחות בו בפרטי פרטים, כשהוא מסביר היכן היה, מה עשה ומדוע היה באותו מקום.

פיודור בייז'נרי וזוגתו לחיים. צילום: ללא קרדיט
פיודור בייז'נרי וזוגתו לחיים. צילום: ללא קרדיט

 

רב הנסתר על הגלוי


פרקליטיו של החשוד, עורך הדין ליאור רונן מטעם הסנגוריה הציבורית ועורך הדין לאוניד פרחובניק, מסרו: "הדיון התחיל בסערה. כרגיל, לשיטתנו, המדינה מרשה לעצמה לשמור יותר מדי קלפים, יותר ממה שהמצב המשפטי דורש. החשוד נמצא כמעט 50 יום במעצר. רב הנסתר על הגלוי, אנו מבקשים תשובות, ובית המשפט מאשר ליחידות החוקרות לא להשיב על שאלות".
 
עוד הוסיפו פרקליטיו של בייז'נרי: "בשלב הזה זה לא ראוי. מן הראוי שהחקירה תתקדם בצעדים הרבה יותר גדולים וכמו שטענו, עצם הפנייה של המשטרה לתקשורת זהו צעד כל כך נואש. ראינו גם היום בדיון שלמעשה הצעד הזה לא תרם משמעותית לחקירה. זה אומר הרבה. היום ביקשו עוד שבעה ימים להארכת המעצר וקיבלו ארבעה, זה גם אומר הרבה. זה יכול להצביע על כך שהראיות שהמשטרה חושבת שיש לה הן לא בעוצמה שבה היא חושבת".
 
הסנגור הציבורי ליאור רונן מסר: "אני לא יכול להיכנס לפרטי החקירה, מכיוון שזו חקירה שמתנהלת עתה. אני אשמח אם ביום חמישי תגיע היחידה החוקרת ותגיד לפיודור, סליחה, אתה משוחרר, אבל התשובות בידי היחידה חוקרת והפרקליטות".
 
הפרקליט לאוניד פרחובניק: "פיודור עומד על חפותו באופן עקבי, הוא טוען שלא ביצע את מה שמיוחס לו. הוא לא הודה ולא היתה לו שום כוונה להודות. כל הפרשה הזאת נפלה עליו כרעם ביום בהיר. הוא נותן הסברים לכל השאלות, גרסאות מפורטות לכל מה שהוא נשאל ומשתף פעולה עם החקירה באופן מלא". 
 
רונן: "אני מלווה אותו מהיום הראשון של המעצר. התרשמתי מבן אדם עייף שבאמת מנסה ורוצה להראות שהוא לא קשור לאירועים האלה, שהחיים שלו איפשהו הסתיימו. ממה שהציבור נחשף אליו כרגע, קשה לומר שהחקירה מתנהלת בסטריליות עם שמירה על הכבוד שלו. משטרת תל אביב הגיעה היום ולמעשה לא מתחדש דבר כבר מספר דיונים, אין חיזוק לראיות".