אחרי שיריביו פרשו והוא מוגדר כמועמד הצפוי של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ מתכוון לבקר בישראל. הביקור מתוכנן להיערך זמן קצר לאחר אישור מועמדותו בוועידת המפלגה הרפובליקנית שתתקיים בסוף יולי בקליבלנד. בנוסף, צפוי איל הנדל"ן לבקר גם בגרמניה וברוסיה. 



לטראמפ היה ביקור מתוכנן בישראל בשלהי השנה שעברה, בו היה אמור להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם הוא בוטל בעקבות דבריו נגד המוסלמים והצעתו לאסור את כניסתם לארצות הברית, והגינוי בנימין נתניהו את דבריו. 



בכיר יהודי, המקורב לחוג יועציו של טראמפ, מסר בשיחה עמו כי הביקורים המדיניים המתוכננים יהיו חלק מרכזי במאמץ גדול שטראמפ מתכנן להשקיע במטרה לתקן את תדמיתו הרווחת כמי שאיננו מבין במדיניות חוץ וכמי שאיננו מעורה ואיננו מעודכן בבעיות ובמצוקות המעיקות על העולם.



לדברי הבכיר, טראמפ חותר לחדור למגזר המצביעים היהודיים, שברובם הגדול נוטים למפלגה הדמוקרטית ותומכים במועמדה. טראמפ מודע היטב לתחושות הקשות כלפיו ולתגובות של חוסר אימון וחששות נגדו הרווחות בקרב יהודים רבים בארה"ב והוא שואף לשנות זאת.



זה לא רק שטראמפ מעוניין בקולות של יהודים. תמיכה וגילויי אהדה כלפיו מצד יהודים גם יעזרו לו לקבל "הכשר" מצד מצביעים במיגזרי מיעוטים אחרים שהיום נחשבים כעוינים.



"הקהילה תופתע מגודל, היקף ועומק המאמץ שדונלד טראמפ כמועמד לנשיאות יעשה במטרה להשיג ולהבטיח שיעורי תמיכה משמעותיים בקרב יהודים בבחירות בנובמבר", אמר הבכיר. "אבל מצפה לו אתגר לא פשוט בהתחשב בעובדה שרוב יהודים מצביעים באופן מסורתי למועמד דמוקרטי ובמיוחד האגף הליברלי שהוא הרוב בקהילה מתייחס לטראמפ כאל יצור פוליטי מאוס ויפגין נאמנותו בתמיכה גורפת בהילרי קלינטון".