תושבי לונדון יגלו היום (שישי) האם בחרו את ראש הממשלה המוסלמי הראשון בתולדות כל עיר מערבית גדולה, זאת לאחר קמפיין מר במרכזו עמדו נושאי דת וגזע ומשכו אש רבה. במירוץ המתנהל בעיר, בין חאן סדיק, מוסלמי מאמין ממפלגת הלייבור ובנו של נהג אוטובוס, לבין המועמד מהמפלגה השמרנית, זאק גולדסמית', בנו של מיליונר, הואשם האחרון בשימוש ב"פוליטיקה גזענית מכוערת" כנגד יריבו.



הקמפיין קיבל תפנית שהוגדרה כ"מרושעת" על ידי CNN כאשר גולדסמית', שפיגר אחר יריבו בסקרים, פירסם טור שנוי במחלוקת בתחילת השבוע. כותרת המאמר הייתה "האם ניתן את השליטה בעיר הגדולה בעולם למועמד הלייבור שחושב שטרוריסטים הם חברים?" התמונה שליוותה את הכתוב הייתה של אחד האוטובוסים האדומים המסמלים את לונדון, לאחר שהתפוצץ בהתקפת הטרור על העיר בשנת 2005. באירוע טרור זה אותו ביצעו קיצוניים איסלאמיים, נהרגו 52 בני אדם. במאמרו, האשים  גולדסמית' את חאן ואת מנהיגי הלייבור בכך ש"במכוון או שלא במכוון, העניקו לגיטימציה לנקודת המבט הקיצונית הזאת".



הכתבה עוררה זעם רב ונתפסה כאיסלאמופובית וכמפלגת בין התושבים בעיר שחיה בצל מתקפות דאעש בפריז ובבריסל. אפילו חברי מפלגתו של גולדסמית היו ביקורתיים. סעידה ווארסי, פרלמנטרית שמרנית ומוסלמית, צייצה בטוויטר כי זהו אינו זאק גולדסמית' שהיא מכירה.



מנגד, הגיב חאן להתבטאויות האנטישמיות האחרונות של חברי מפלגת הלייבור, ואמר כי יש כמפלגה לפעול יותר כדי להתעמת עם הבעיה. "יש יותר מדי דוגמאות במפלגתנו לאנשים שמחזיקים בתפיסות האלו, ולא ננקטת נגדם פעולה מהירה מספיק".