קוריאה הצפונית ערכה את הקונגרס הראשון של מפלגת השלטון היום (שישי) ובו מנהיג המדינה, קים ג'ונג-און, אמר כי "נשק גרעיני יביא את הניצחון הסופי של המהפכה". ג'ונג-און, לבוש חליפה כהה ועניבה אפורה, אמר את הדברים על פי הטלוויזיה הממלכתית המדינה בפתיחת הקונגרס והוסיף כי "תוצאות חסרות תקדים הושגו עם ההצלחה הגדולה של הניסויים של נשק גרעיני בפברואר".



המדינה המנודה, אשר בחודשים האחרונים הגדילה את חתירתה לנשק גרעיני, קיימה היום כאמור, את קונגרס המפלגה השלטת הראשון שלה מאז שלטון העריץ קים איל-סונג, סבו של ג'ונג-און. כהכנה לאירוע פקידים נאלצו לעבוד במשך שבועות לפני הקונגרס שבעה ימים בשבוע כדי להכין את הבירה פיונגיאנג לחגיגות.



אלפי נציגים מרחבי המדינה היו אמורים להגיע ולהשתתף בקונגרס הראשון מאז 1980, לפני שג'ונג-און בן ה-33 נולד. מאבטחים לבושים בחליפות ועניבות הקיפו את עשרות האוטובוסים הריקים שחנו מחוץ למקום האירוע. אנליסטים זרים צופים כי מנהיג הדור השלישי של שושלת קים יאמץ באופן רשמי מדיניות של נשק גרעיני, כדי לחזק את כוחו עוד יותר.



כזכור, רק לפני כשבועיים, קוריאה הצפונית הודיעה כי ערכה ניסוי בשיגור טיל בליסטי מצוללת, שבוצע תחת פיקוחו של המנהיג גו'נג-און וכי הוא הסתיים "בהצלחה גדולה שנתנה למדינה עוד אמצעי לתקיפה גרעינית". צבא קוריאה הדרומית מסר כי קוריאה הצפונית שיגרה טיל אחד מצוללת, סמוך לחופה המזרחי.



בנוסף, שבוע לפני הניסוי של שיגור טיל בליסטי מצוללת, נכשל ניסיון של קוריאה הצפונית לשגר טיל לטווח בינוני, כך טענו בצבא קוריאה הדרומית. על פי הדיווחים בסיאול, מדובר בטיל מסוג מוסודן, אולם לא נאמר איזה חלק ממנו נבחן. השיגור נעשה ביום הולדתו של מייסד קוריאה הצפונית קים איל סונג. "אם הדיווחים נכונים, והשיגור אכן נכשל, זאת תהיה אכזבה גדולה מאד למשטר בפיונגיאנג משום שהוא קרה בחג הכי חשוב בשנה", אמר כתב רשת CNN בפיונגיאנג.