בעולם התחתון כמו גם במשטרה לא הופתעו מחיסולו של העבריין הבכיר והצעיר שי שירזי, בנו של ראש ארגון הפשיעה ריקו שירזי. אמש, מיד אחרי שנודע כי שירזי הבן הוא קורבן החיסול ברחוב משה סנה שבשכונת המשתלה בצפון תל אביב, הבינו במשטרה כי מדובר באחד החיסולים הבעייתיים ביותר, שכן הוא יוביל אחריו לפעולות נקם.



שוטרי מחוז תל אביב וחוקרי הימ"ר הגיעו לזירה והחלו באיסוף ראיות וממצאים תוך בחינת מידע מודיעיני שהתעצם בכל רגע, אולם עד מהרה הועברה ההוראה המוכרת לצוות החוקרים של מחוז תל אביב: "החקירה הועברה לטיפול היאחב"ל". היחידה הארצית שמטפלת בארגוני פשיעה, צירפה את החיסול הזה לרשימת החיסולים בין ארגוני הפשיעה הקשורים לפרשת 512 שבגינה כבר הוגשו כתבי אישום חמורים ועטפה את החיסול הנוכחי במעטה של צו איסור פרסום גורף שהוציאו עוד במהלך הלילה.



ברחוב הדעות חלוקות מאוד, ישנם המשייכים את החיסול למהלכים שביצע שי בתקופה האחרונה, למרות השקט שליווה אותו בשנה וחצי האחרונות מאז השתחרר מהכלא אחרי שריצה חמש שנות מאסר בגין מעורבות בהריגה. "העובדה שהחל להסתובב עם גורמים בארגוני פשיעה שונים כשהוא לוקח על הכתפיים שלו את ניהול הארגון אותו ירש מאביו ריקו שנכנס לכלא במסגרת מעצרים בפרשת 512, הצביעו על העתיד לבוא", הם אומרים ומציינים כי "זה היה השקט שלפני הסערה. היה ברור שהוא ירד או שיוריד אחרים. היו לו סכסוכים פתוחים, ביניהם עם ראשי כנופיות בנתניה. היו אנשים שעזבו את הארגון של ריקו וחצו את הכביש לכנופיות אחרות שהתחזקו", אומרים גורמים המעורים בפרטים. "ברוך בוקל, שצלח שני ניסיונות חיסול, האחרון שבהם בדצמבר האחרון בפיצוץ רכבו בראשון לציון, הוא אחד העבריינים שהיו בחשבון פתוח עם שי שירזי", אומר אותו גורם.



עו"ד ג'קי סגרון, פרקליטם של ריקו ושי שירזי התראיין ל"מעריב אונליין" ואמר כי היה בקשר יומי עם שי גם בימים האחרונים שקדמו לרצח. 



הוא חש מאוים?
"ממש ממש לא. לא חש מאוים ולא הסתובב עם מאבטחים, מה שמעיד על כך שלא חשש".



בכל זאת היו לו סכסוכים פתוחים?
"מבחינתו הוא לא היה מסוכסך עם אף אחד. אחרי שיצא מהכלא, שי החליט להתנתק מעולם הפשע והוא דאג להבהיר את זה לכולם ובכל הזדמנות".



הכרת אותו באופן אישי, מה אתה יכול להגיד עליו?
"שי היה דמות מאוד יוצאת דופן במה שנקרא נוף הפשיעה הישראלית. מאוד שונה מבחינה אישיותית, ממה שמוכר כעבריין ישראלי. מדובר בבחור צעיר, כריזמטי בצורה יוצאת דופן, אינטליגנטי, נעים הליכות ומאז צאתו מהכלא הסתודד עם חברה נורמטיביים. הוא ניסה להתרחק מכל הסכסוכים בין עבריינים וזה כשנה וחצי עיקר מאמציו הושקעו בטיפוח ופיתוח העסק שהקים בתחום המימון".



הופתעת כשנודע לך שהוא חוסל?
"מדובר אכן באירוע מפתיע. שי סבר שאין לו אויבים יותר ואני אומר את זה מניהול שיחות יום יומי איתו. הוא לא חשש כי הוא לא היה מסוכסך. הוא ברח מכל מקום שנראה כמו צל של עימות או מריבה. הוא הבהיר לכולם שהוא יצא מהעולם הזה ושהוא לא צד לשום בעיה".



מתי נודע לך שהוא הקורבן? מתי הודעת לריקו האבא?
"אתמול שמעתי בלילה וביקשתי משב"ס שיודיעו לריקו אבל אמרו לי שאין אף אחד בעל סמכות במשמרת הלילה. לצערי הרב ריקו האב קיבל את ההודעה באמצעות כלי התקשורת".



איך הוא הגיב?
"חרב עליו עולמו. מדובר בבן יחיד כשבמשפחה יש עוד שתי אחיות. זה לא מוות רגיל. הנורמה היא שבן קובר את אביו ולא שהאב קובר את בנו ועוד בנסיבות הללו. כולם שבורים, מדובר בבחור בן 32 שבדמי ימיו נרצח והם לא חשבו שזה יהיה גורלו, ממש לא. האווירה מאוד קשה".



פנית בבקשה לשחרר את ריקו ללוויה?
"כן, הגשנו בקשה ואני מקווה שבשב"ס ובמשטרה יתנו לו ללוות את בנו היחיד בדרכו האחרונה. לפחות את הכבוד המינימלי שיתנו לו כי הוא גמור בתוך תוכו, מרוסק. ריקו, חייב להיות ברגעים הללו לצד אשתו והבנות ולחזק גם אותן ואני רוצה לקוות שהתשובה תהיה חיובית. בינתיים אמרו לי שזה בטיפול".