כתב אישום הוגש היום (שני) נגד מי שכונה "הרוצח הסדרתי" פיודור בייז'נרי, באשמה של שני מעשי רצח בלבד. הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום בגין מעשי רצח אונס, הצתה ושיבוש מהלכי חקירה. כתב האישום מתייחס רק לשני אירועים מבין ארבעה מעשי הרצח בהם הוא נחשד בתחילה. מדובר ברציחות באשדוד ובחיפה כשלגבי שני מעשי הרצח הנוספים בתל אביב ובחיפה, למשטרה לא היו מספיק ראיות לבסס את החשדות נגדו. בשני מקרי הרצח בהם הוא מואשם, למשטרה יש מספיק ראיות לביסוס תשתית ראייתית שקושרת את בייז'נרי לזירות. כשמדובר לרצח ולאונס.



מכתב האישום עולה כי במקרה הראשון משנת 2013 בתקופה בה התגורר הנאשם בשכונת מגוריה של אחת הנשים (59) שעל פי החשד נרצחה, הגיע בייז'נרי לבצע תיקון בדירה. עוד עולה כי בעת ששהה בדירה, בעל אותה וביצע בה מעשי סדום. לאחר התקיפה, אמרה האישה לנאשם כי אם יעזוב את הדירה היא לא תודיע למשטרה על מעשיו בה. בשלב זה, החליט הנאשם לרצוח את האישה, כרך חולצה סביב צווארה, והידק אותה עד שגרם למותה. עוד עולה מכתב האישום כי לאחר הרצח ובכוונה להשמיד ראיות ולשבש הליכי חקירה, הצית הנאשם אש במיטתה, שגרמה לכוויות בגופתה.



מהמקרה השני עולה כי אזרחית אוקראינה (44) שהתגוררה באשדוד ועסקה במתן שרותי זנות, נרצחה גם היא על ידי בייז'נרי. בין הנאשם ובין האישה התנהל קשר שהחל במחצית הראשונה של שנת 2015 כשבשלב מסוים ניתקה האישה את קשריה עם בייז'נרי על ידי חסימת מספר הטלפון שלו. מכתב האישום עולה כי בתאריך 7.3.16 בשעות הבוקר, החליט הנאשם לפגוש את האישה כדי לקיים עמה יחסי מין. בייז'נרי, שהיה מודע לכך שהאישה חסמה אותו, החליט ליצור עמה קשר, תוך הצגת מצג שווא לגבי זהותו, זאת כדי שלא תוכל לזהותו בטרם ייפגשו פנים אל פנים. הוא הזדהה בשם "דימה" וטען כי הוא מעוניין לקבל ממנה שירותי מין. בהמשך הגיע בייז'נרי וקיים עמה יחסי מין, כשבמהלכם נהג בה בכוח ובאופן שהכאיב לה. עוד עלה כי בשלב מסוים, תוך קיום יחסי המין, או מיד לאחר מכן, החליט בייז'נרי לרצוח את האישה, הפסיק את נשימתה ולאחר מכן הצית את הדירה.



דירה בחיפה בה ע"פ החשד בוצעה אחת הרציחות
דירה בחיפה בה ע"פ החשד בוצעה אחת הרציחות



בתחילת החקירה לפני כ-60 ימים למשטרה היו חשדות נרחבים יותר מאלה שיוגשו היום לבית המשפט, אז הוצגו חשדות לשורה ארוכה של עבירות מין, מעשי רצח ועבירות חמורות אחרות. כזכור החקירה החלה למעשה בחודש אוגוסט האחרון, זמן קצר לאחר רצח האישה באשדוד שם עלה חשד על ידי חוקר דליקות שהאישה לא נפטרה אלא נאנסה קודם לכן וביתה הוצת. החל מאותו שלב החלה חקירה סמויה כשהצתות דומות נבדקו במקביל. לפני כחודשיים היא הפכה לגלויה עם מעצרו של בייז'נרי. החשוד הודה ששכב עם שלוש מארבע הנרצחות, אולם לטענתו הוא לא רצח אותן וכי את הנרצחת מתל אביב הוא בכלל לא מכיר. 



לפני כשבועיים הותרו לפרסום שמו ותמונתו זאת על מנת לגרום למתלוננות נוספות שאולי בילו עמו ונאנסו, להתלונן במשטרה. מלבד כמה אינדיקציות שנחקרו תרגיל זה לא סייע לחוקרים מעבר למה שכבר היה בידיהן ערב הפרסום. ההערכה היא שעם הגשת כתב האישום יוארך מעצרו של בייז'נרי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.