אינתיפאדת הבודדים שהחלה בראש השנה אשתקד גבתה עד כה את חייהם של 29 אזרחים ישראלים שאינם חיילים והביאה לפציעתם של 379 אזרחים נוספים. כך עולה מנתוני המוסד לביטוח לאומי שמתפרסמים ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. אחת הפצועות היא מאיה רחימי בת ה־25, שלפני שבעה חודשים נפצעה בפיגוע הדמים באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים.



רחימי ניצלה בנס מהירי של אחד המחבלים, אבל במהלך מנוסתה מהאוטובוס נדקרה באחור הכתף שלה בסכין בידי המחבל השני. היא פונתה מזירת הפיגוע בניידת משטרה שהגיעה למקום עוד לפני הגעת כוחות ההצלה. אחר כך עברה תקופה ארוכה של החלמה ושיקום. מעבר לסיוע מצד הביטוח הלאומי, נעזרו היא ובני משפחתה בקרן לידידות, הארגון הפילנתרופי הגדול בישראל בתחומי הרווחה.
 
"הסיוע של הקרן לידידות היה כל כך משמעותי עבורנו, כי ההורים שלי הפסידו המון ימי עבודה וגם היו הוצאות כבדות על חניה, דלק ואוכל", מספרת רחימי, "כי למעשה המשפחה ממש עברה לגור בית החולים. הכסף מביטוח לאומי לא מגיע בימים ובשבועות הראשונים, ולכן העזרה הזאת קריטית".
 

אמש קיימה הקרן מפגש הוקרה מרגש בירושלים עם כמה מנפגעי הטרור של החודשים האחרונים. באירוע השתתפו ונשאו דברים כמה מבני המשפחות שהצטרפו השנה בעל כורחם למשפחת השכול של נפגעי פעולות האיבה וכן פצועים מהפיגועים האחרונים. גם חלימי נכחה במפגש ואיתה לינור אלקיים, מנהלת תוכניות בקרן לידידות ואחראית על תחום חירום וביטחון.
 
"מסלול החיים של נפגעי הטרור נקטע בפתאומיות והם ובני משפחותיהם מוצאים עצמם מול מציאות קשה חדשה של שיקום לפעמים ארוך", מסבירה אלקיים, "זאת התמודדות שיש בצדה גם הוצאות כספיות ברמה המיידית כי אף אחד לא יכול להיערך לזה. כאן נכנס לתמונה נשיא הקרן, הרב יחיאל אקשטיין, שביקש להעניק מענק סיוע מיידי של 4,000 שקל לכל משפחה של נפגע פעולת איבה שצריכה את הסיוע באופן בהול, עוד לפני שמכירים בו כנפגע לקבלת תגמולים וקצבה".
 
אבל הסיוע לא מסתכם בצ'ק לפקודת אחד מבני המשפחה. בקרן ממשיכים ללוות את המשפחות על פי צורכיהן ומציעים להן סיוע ויד תומכת כדי שלא יחושו לבדן בהתמודדות, כמו במפגש שהתקיים אמש שמאיה לא התכוונה להחמיץ: "הפיגוע הוא כבר חלק ממני ומהחיים שלי. יש אנשים במדינה כמו אנשי הקרן לידידות, שנותנים לך הרגשה גם כשהכל נעצר, שאתה לא לבד".