המחבל בן ה-14, שביצע בחודש אוקטובר האחרון את פיגוע הדקירה בשכונת פסגת זאב בירושלים, הורשע הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בעיר בביצוע שתי עבירות נסיון רצח, ובעבירה של החזקת סכין. כיוון שמדובר בקטין, שמו של המחבל שהורשע אסור בפרסום, כמו כן יש איסור על פרסום תמונתו.



הנער הפלסטיני היה בן 13 בעת ביצע הפיגוע. על פי כתב האישום הוא עשה זאת בדרכו חזרה מבית הספר, עת ששוחח עם בן דודו (15) על המצב במסגד אל-אקצא, על מצבם של תושבי עזה, על הרשות הפלסטינית וארגון החמאס. השניים החליטו "להיות שאהידים" ולמות כחלק ממלחמה למען הדת, זאת על ידי ביצוע פיגוע דקירה כלפי יהודים במטרה להורגם.



השניים נטלו סכינים והלכו מביתם שבשכונת בית חנינה לעבר שכונת פסגת זאב, שם הבחינו בצעיר בן 20 בלבוש חרדי ודקרו אותו פעמיים במטרה להורגו. לאחר שהצעיר נמלט, הבחינו השניים בנער בן 13 מתיישב על אופניו, הם התקרבו אליו, ודקרו אותו ארבע פעמים, כאמור במטרה להורגו. עוברי אורח חשו לעזרתו של הנער, והנאשם ובן דוד החלו לברוח. המחבל נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה ונהרג על ידי שוטרים כאשר רץ עם סכין.



תיעוד פיגוע הדקירה בפסגת זאב. צילום: מתוך סרטון האבטחה



הנער, שהיה בן 13 בלבד בעת שביצע לכאורה את המעשה, הפך לאחד מסמלי גל הטרור האחרון, לאחר שגורמים פלסטיניים האשימו את ישראל כי הרגה אותו בבית החולים, שם אושפז לאחר שנפצע במהלך הפיגוע. בעקבות זאת, פורסמה תמונתו, כשהוא אוכל במיטת בית החולים.



הטלוויזיה הפלסטינית פרסמה את חקירתו, בה הוא נראה כשהוא מנסה להתחמק משאלות השוטרים, עד שאלה מעמתים אותו והוא נשבר. התמונות מהחקירה מציגות את קצין המשטרה מעמת את הנער עם התמונות וסרטון האבטחה, שמראה כי הוא אכן ביצע את הפיגוע. במהלך החקירה טען הילד מספר פעמים שהוא לא יודע מה קרה שם, אך החוקר הקשה עליו ובסופו של דבר גם מצליח להשיג את הודאתו במעשה.



עו"ד יובל קדר מפרקליטות מחוז ירושלים מסר עם ההרשעה כי "הנאשם ובן דודו בן דקרו באכזריות ילד בן 12 ובחור בן 20 - מספר דקירות עמוקות בכל אחד. כתוצאה מהדקירות נקלעו השניים לסכנת חיים של ממש וחייהם ניצלו ברגע האחרון בבית החולים. העובדה שהנאשם קטין אינה משנה כהוא זה את הסיכון ואת סכנת הנשקפת ממעשים כגון אלה".



זירת הפיגוע בפיסגת זאב. צילום:יונתן סינדל, פלאש 90