חבר הכנסת יצחק הרצוג העלה פוסט בפייסבוק הבוקר (שישי) ובו התנאים להצטרפות לממשלה. לאחר זמן קצר הודיע הדובר שלו שהפוסט עלה עקב טעות של עובדת המפלגה ומאז הפוסט הורד - אבל הספיק לעורר סערה ברשת, על רקע הדיונים האחרונים בעניין ממשלת אחדות אפשרית.

בתמונה שפורסמה, נכתב: "הורדת יוקר המחיה, מעורבות בהחלטות על מתווה הגז, קבלת סמכויות לעצירת החרם הבינלאומי, שמירה על בית המשפט העליון, ביטול חקיקות גזעניות, פתיחת משא ומתן עם מדינות האזור ויישום תוכנית ההפרדה מהפלסטינים", ולסיום נכתב: "אין ידיים על ההגה - אין ממשלת אחדות".

אמש דווח כי הליכוד נוטש את אופציית צירוף המחנה הציוני לממשלה ולקראת פתיחת מושב הקיץ של הכנסת בשבוע הבא, פונה שוב למפלגת ישראל ביתנו. גורם בליכוד אמר כי בעקבות הפערים הגדולים עם סיעתו של יצחק הרצוג, ינסו במפלגת השלטון לפתוח במגעים עם אביגדור ליברמן על מנת להרחיב את הממשלה.

התמונה שפורסמה בפייסבוק ואז הוסרה
התמונה שפורסמה בפייסבוק ואז הוסרה


דבריו של הגורם על האפשרות שליברמן יחבור לממשלה בראשות לנתניהו, הגיעו למרות אמירות של יו"ר ישראל ביתנו, שתקף שוב ושוב את ראש הממשלה. רק בשבוע שעבר תקף אותו על עמדתו בנוגע לדוח מבקר המדינה בנושא מבצע צוק איתן ואמר שהוא בורח מאחריות. גם בנושא החזרת גופות המחבלים, מתח ליברמן ביקורת על נתניהו, ואמר ש"בשל התנהלותו השערורייתית בנושא עליו להתפטר".

דבריו של הגורם באים לאחר שמוקדם יותר התייחס ח"כ הרצוג למגעים. "בימים האחרונים שמעתי הרבה תובנות ציניות ולגלגניות מצד פרשנים שתמיד יודעים הכל. אני לא יודע הכל אבל אני יודע מה האמת שלי", כתב הרצוג בפייסבוק. לדברי ראש האופוזיציה, בשנה האחרונה הוא קיבל יום פניות להיכנס לממשלה. "לכולן עניתי: לשבת שם בלי להחזיק את ההגה לא מעניין אותי. אני לא ועדת קישוט". 

לטענת הרצוג, "השמועות על פריצת דרך היו מוקדמות. עד לרגע זה לא הונחה בפנינו הצעה הולמת. אם תהיה הצעה ראויה נשקול אותה ברצינות. כולם אוהבים את המושג 'אחדות', אבל בעיניי מה שקובע היא שאלת הדרך המשותפת".