חמאס ודאעש ממשיכים להתקרב: בראיון לעיתון סעודי טען מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי לוחם של המדינה האסלאמית נכנס לפני מספר ימים באמצעות מנהרה לרצועת עזה, במטרה לעבור אימונים צבאיים בידי חמאס.

 על פי הראיון, של כתב "אילאף" בישראל, אמג'ד חלבי, כניסת הפעיל נעשתה בתיאום עם אחד ממקורבי חמאס ברפיח, סעיד עבד אל-עאל. בראיון הדגיש האלוף מרדכי כי מדובר בהתבטאות אחת לקשר המתהדק בין חמאס בעזה לבין שלוחת דאעש בסיני. לפי מרדכי, חמאס סייע לאחרונה לדאעש באמצעות טיפולים רפואיים של לוחמיו שנפצעו בקרבות מול כוחות הביטחון המצרי, בתמורה לקבלת כסף ואמצעי לחימה.

 עוד נטען, כי קיים תיאום ביטחוני בקרב דרגי השטח של דאעש וחמאס, בידיעה מלאה של ההנהגה הצבאית והמדינית. יש לציין, כי האתר חשף לאחרונה כי פצועים של מחוז סיני במדינה האסלאמית טופלו בבתי החולים של רצועת עזה.


חמאס בצומת אסטרטגית 


בדיווחים תקשורתיים נמסר כי החמאס מנסה להתרחק מאיראן ולהתקרב למצרים אולם יחסי התנועה עם דאעש פוגעים במהלך זה. בעת האחרונה פועלים בכירי חמאס לחזק את הקשר עם המדינה הסונית המרכזית בתקווה שזו תשנה את מדיניותה כלפי הרצועה ותאפשר את פתיחת מעבר רפיח. לצד ביקורים ומגעים של בכירי חמאס בקהיר מסרבת התנועה להתנתק מאיראן  ומגורמים אסלאמיים וסלפים קיצוניים בחצי האח סיני. קשרי התנועה עם קנאים מוסלמים המגלגלים פיגועים בסיני מתבררים ומתפרסמים מעת לעת וגורמים למבוכה בצמרת החמאס המבקשת לשקם את תדמיתה בקהיר.

 לפני כחודשיים זכה לתהודה רבה מכתב שפעיל בדאעש מיען אל אבו בכר אל-בגדאדי, ראש המדינה האסלאמית, בו התלונן על היחסים בין הארגון לחמאס. לפי הפעיל, חמאס טובח בפעילי דאעש בעזה למרות שהבכירי המדינה האלסאמית בסיני מנהלים קשרים קרובים עם בכירי חמאס בעזה וזוכים לכבוד רב ברצועה. עד לנקודה זו, לא פורסמו בצורה נרחבת ראיות חותכות לקשרים בין דאעש לחמאס.