החלטת ארגון אונסק"ו לפיה לעם היהודי אין קשר להר הבית עדיין מעוררת גלים. בשבוע שעבר שלח ראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב לנשיא צרפת פרנסואה הולנד, בו הוא מביע את זעמו על כך שצרפת הרימה ידה בעד ההחלטה. "מדובר בעיוות היסטורי ובהחלטה מוטה ופוגענית באופן קיצוני", כתב נתניהו להולנד, "הארגון שאחראי לשמור על המורשת ההיסטורית העולמית משכתב חלק בסיסי מההיסטוריה" .



עוד טען ראש הממשלה במכתב, כי "התמיכה הבינלאומית במאמצים של הפלסטינים להכחיש את ההיסטוריה היהודית ולהנציח את המיתוס של תוקפנות יהודית בהר הבית היא לא רק בלתי מוסרית, היא גם מסוכנת", והוסיף כי "בעוד שאין לנו שום אשליה בנוגע למחויבות של האו"ם לאמת או להגינות, בכנות, נדהמנו לראות את חברינו הצרפתים מרימים את ידיהם בעד ההחלטה המבישה הזאת".



ימים ספורים לאחר שליחת המכתב, הודיע ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס כי התמיכה הצרפתית בהחלטת אונסק"ו הייתה טעות ואף אמר כי מדובר בהחלטה "אומללה".



מחר ייפגש ראש הממשלה עם שר החוץ של צרפת, ז'אן מרק איירו, שיגיע לביקור בישראל על מנת לקדם את יוזמת השלום הצרפתית, זאת על רקע התנגדותה החריפה של ישראל  למהלך במסגרתו מכנסת צרפת מפגש של שרי חוץ רבים בסוף החודש בפריז. נתניהו צפוי להשמיע ביקורת חריפה על היוזמה ואילו איירו צפוי לנסות לשכנע אותו שלא לדחות על הסף לגמרי את היוזמה הצרפתית. 



גם מנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד, התייחס בשיחה עם הג'רוזלם פוסט ליוזמה הצרפתית, ואמר כי "הרבה יותר פשוט עבור יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, מאשר לארגן את המיזם הרב לאומי הזה בפריז, שלדעתי לא יביא אותנו קרוב יותר להשגת פתרון במו"מ, ולמעשה מרחיק אותו".



לדבריו, מלבד הסטייה מהעיקרון שפתרון הסכסוך יבוא רק במו"מ ישיר בין שני הצדדים, היוזמה הצרפתית חסרה כל סוג של הכרה פלסטינית בזכותו של העם היהודי למדינת לאום משלו. "אני לא רואה בעקרונות של היוזמה כל אזכור למדינה יהודית", אמר גולד. 



כשנשאל האם הוספה של סעיף כזה ליוזמה תפחית את ההתנגדות הישראלית, ענה גולד: "אני חושב שזה יהיה גורם מאד חשוב. כל מה שאני אומר הוא שיש דברים שחסרים ביוזמה".