ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג ממשיכים במגעים להצטרפות המחנה הציוני, או חלקים ממנו, לממשלה למרות ההתנגדות במפלגתו של הרצוג. בערוץ 10 דווח הערב (ראשון) שנתניהו והרצוג עובדים על ניסוח הודעה משותפת על צמצום הבנייה בהתנחלויות. מטרת המהלך היא לתת כותרת לוועידת מפלגת העבודה שתתכנס.



על פי הדיווח, בכיר במפגלת העבודה טוען כי "ההסכם יוכיח שהרצוג השיג לא מעט בנושא המדיני".



בנוסף, חשפו בערוץ 10 הקלטה של הרצוג בשיחה בחוג בית מצומצם, בה הסביר מדוע הוא מעוניין להיכנס לממשלת נתניהו. "מהיום הראשון לאחר הבחירות היו גישושים", אמר יו"ר המחנה הציוני, "יכולתי להיכנס כבר מאה פעם בשנה האחרונה אבל לא נכנסתי כי אמרתי: 'אם יש משהו זה חייב להיות שנוי היסטורי ודרמטי בכיוון'".



לדבריו, "אני מאתר הזדמנות אזורית, מדינית נדירה שאולי תחלוף ולא תחזור. אני לא אומר את זה בעלמא. אני אומר את זה בידיעה. היא מסובכת מאין כמותה, היא מורכבת, אני לא יודע אם היא תקרה, אבל יכול להיות שהיא תקרה אך ורק בגלל שינוי במבנה הממשלתי. ואם מותר לדבר עם אבו מאזן מותר לדבר עם ביבי", אמר יו"ר מפלגת העבודה. לדברי הרצוג, נתניהו נתן התחייבויות לקהילה הבינלאומית שאותן הוא לא יכול לממש בגלל הרכב הממשלה



יו"ר המחנה הציוני מתח ביקורת על חברי סיעתו, שמדברים, לדבריו, בלי לדעת על מה דנים. "אני מתנהל באחריות. לא יכול לדבר בחוץ, לא יכול המציא אגדות שאני שומע מח"כים שלנו, שאין להם מושג מה על הפרק וכל אחד מספר סיפורים שהוא דיבר איתי ואמרתי ככה וככה.