אני בן 24 ורוצה לדעת איך אוכל להתנהל נכון עם הזמן שלי. לאחרונה נחשפתי לעובדה שזמן הוא מוצר יקר ואני מגלה שקשה לי להתנהל בין הרבה עיסוקים והרבה עולמות שאליהם אני נחשף. קשה לי לבחור את המקצוע הנכון ואת בת הזוג הנכונה שתצליח להכיל אותי. איך אוכל לשלב בין הכל ולנהל את הזמן שלי באופן יעיל?



"אתה מכיר הרבה סוגים של אנשים והמון תרבויות ולכן חצוי בין העולמות. השאלה היא האם תהיה מוכן לוותר על כל העולמות שאליהם נחשפת, ולהפוך להיות אדם מאוד מסודר שלומד דבר אחד בלבד ועוסק אך ורק בו. אני משערת שלא תהיה מוכן לוותר ולהגיע למצב כזה, לכן הברכה שלך היא להיות במצב הנוכחי שמלא בעולמות ועיסוקים, כי זה מה שאתה.



אספר לך סוד – לכל סיר יש מכסה. יש חנות מסתורית של המון מכסים לכל סיר וזה קורה יום אחד. מתי? כשאני מוכן באמת לראות מי אני ומה אני וכשאני מוכן לנקות מעצמי חלקים שלא מייצגים את מי שאני. אני חושבת שלא ניקית מספיק חלקים שלא שייכים למי שאתה. להיות חוקר ולראות המון עולמות ולהיות שייך אליהם זה נפלא, אבל עם כל זה, אתה צריך לבחון מה יותר קרוב אליך, מי אתה יותר ומי אתה פחות, כי זאת האמנות האמיתית בחיים ואותה אתה צריך לחקור.



לא מזמן סיפרתי לתלמיד שלי, בחור צעיר בגילך, שלקח לי המון שנים להתפתח ורק היום כשאני בת 46 הצלחתי להתקרב אל עצמי במלוא מובן המילה. הסיבה שלקח לי זמן רב יחסית למצוא את עצמי היא שבהרבה פעמים הצלחתי להתקרב אל עצמי, אבל אז נבהלתי ממה שגיליתי וממי שאני באמת ולכן התרחקתי ולקחתי פסק זמן. אחרי זמן מה שוב הצלחתי להתקרב אל עצמי ושוב נבהלתי והתרחקתי, כי לא יכולתי לראות את כל האמת של מי שאני במראה.



מתברר שכך בדיוק קורה לך ולעוד הרבה אנשים. ברוב המקרים אנחנו לא מוצאים את הזוגיות המתאימה או את העבודה המתאימה, ולעתים החיפוש אחריהם אף נמשך כל חיינו, כי אנחנו מפחדים מאוד להתקרב אל עצמנו. הנטייה שלנו היא למצוא איזושהי הסחת דעת כדי להתרחק מעצמנו.


אנשים שמחוברים להמון עולמות, אבל עדיין מצאו את עצמם ולא מפחדים להתקרב אל עצמם, מוצאים את הדברים המדויקים ביותר עבורם בחיים. כמו נקודת G, שהיא נקודת מפגש של כל העולמות במקום אחד. הכול אוחז בנקודה אחת ואי אפשר פשוט להפריד את הדברים. לעומת המון נקודות שלא מצליחות להתאחד, כי אף נקודה לא נמצאת שייכת לאף נקודה אחרת.



לכן, התשובה הגשמית בשבילך היא שאתה צריך לפלוט מכל העולמות שלך דברים שלא באמת קרובים אליך. מדובר בתהליך מאוד ארוך וקשה שתצטרך לעבור, אבל בסופו של דבר תצליח למצוא את המקום המדויק שלך שבו תתחבר אל עצמך באופן המושלם".



אני נמצאת על פרשת דרכים בתחום המקצועי ואני רוצה לעשות שינוי. לאחר שהבנתי כי השינוי שאני רוצה לעשות משקף קונפליקטים או בחירות בחיים שלי החלטתי לעשות זאת ואמרתי לעצמי שהפעם אני מתפשטת לגמרי ועושה בחירה שהיא אחרת, אבל כשבאתי להפוך את זה למשהו ממשי, פתאום נתקלתי שוב בחומה שעוצרת אותי. אני רוצה להבין מה עומד מאחורי זה, ומה עלי לעשות?



"לפעמים אנו בוחרים במשהו שמהווה את ההתפתחות הכי נכונה עבורנו. אבל בבחירה הזאת אנחנו נתקלים לפתע בחומה, כי אנחנו עוד לא בשלים לכך מספיק. חשוב להבין שזו לא בושה להיות לא בשל, כי אז אני יודע שהגעתי למקסימום היכולת של ההתפתחות שלי וזה בסדר, לא צריך להיות עם רגשי אשמה וצריך להרגיש סליחה.



להיות בסליחה אומר שאין לנו כל צורך להיות ברגשי אשמה, כי הגעתי למקסימום שאני יכול להגיע, מהסיבה שאני לא יכול יותר. היופי הוא בהשתדלות שאני עושה, כך אני תמיד מקבל את המתנות שלי. לפי התפיסה של ב'ראייה אחרת' אנו נוהגים לומר שאנחנו מקבלים תשר על הגמול. לפעמים אני מבין את ההתפתחות שאליה אני צריך להגיע ורוצה ללכת קדימה, לבחור בבחירה שהיא התפתחות, אבל אז אני נתקל בחומה, כי בתוך תוכי אני למעשה לא מסוגל להגיע לאותה התפתחות והחומה הזאת באה להגן עלי, כי אולי אני פשוט לא יכול להגיע ליותר ולמעבר למה שיש עכשיו.



לכן, אני מבקשת ממך להיות בסליחה עם עצמך, ולהיות בסליחה אומר שאין צורך להיכנס בכוח עם הראש בקיר ולבחור רק במה שאפשרי, כי לפעמים זה פשוט לא הזמן הנכון עבורי. אז צריך לקחת רגע ולהבין – כי ההבנה היא הסוד שמתוכו נוכל להגיע לבשלות". 



עריכה: הדס בארי

מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, בכל יום שני ב־20:00 ב"רדיו ללא הפסקה"