טיול עם ילדים יכול לעתים להיות מאתגר במיוחד. מציאת מקום שיכיל אותם ובמקביל יהיה מספיק מפנק וברמה גבוהה מבחינת פסיליטיס היא לא משימה פשוטה. הורים מוותרים פעמים רבות על הנוחות שלהם רק כדי שלקטנטנים תהיה תעסוקה. אבל האמת היא שזו ממש לא חובה. מלונות בארץ הבינו כבר שעליהם להיות מגוונים ולהציע יותר - ולכולם.



"הגושרים מלון בטבע", למשל, עבר בשנים האחרונות מתיחת פנים ויצא ממשבצת של מלון קיבוץ. הייתי מגדירה אותו כמלון בוטיק שליו שנמצא בנקודה הכי אהובה בצפון. המלון נבנה על חורבות ארמונו של האמיר פעור, מה שמשווה למקום אווירה רומנטית. תוסיפו את הקרבה לחצבני ומסלול שיוצא אל הנהר הנעלם, ותקבלו שטח עם הרפתקאות חבויות.



המסלול הנעלם
המסלול הנעלם



בשטח המלון יש 194 חדרים. חלק מהאגפים שופצו ומציעים חוויית אירוח מושלמת עבור מי שמעוניין בחדרים עם מראה מודרני, כולל כל הפינוקים, בלי לוותר על הימצאות במרחבים הפתוחים. חלק מהחדרים מתאימים לאנשי עסקים ולזוגות, וחלק למשפחות. לאחרונה התווספו גם שמונה סוויטות פרימיום.


במלון ישנו גם "ספא פיורינה", שמושך חובבי עיסויים מכל הארץ. לספא יש מרפסת חיצונית עם ג'קוזי ומיטות שיזוף, חדרי טיפול וחמאם.



מכיוון שהמלון מחולק לאגפים, והחדרים לא נמצאים במבנה אחד מרכזי, כיף להסתובב בשטחו ולהכיר את הפינות הנסתרות שלו, שם ניצבים פסלי אבן מקסימים של האמן אריה אשכנזי, חבר קיבוץ הגושרים.



מלון "הגושרים"
מלון "הגושרים"



ואם כבר מדברים על שיטוטים, אפשר לצאת לסיור מרתק בעקבות האגם הנעלם. אל המסלול, בעמק הנהר הנעלם, אפשר להגיע ישירות מהמלון, בעקבות השילוט. הוא עובר דרך טחנת קמח, מפל קטן, תחנת חשמל ונחל קורן. מי שאוהב לטייל עצמאית יכול פשוט לקחת מפה מלובי המלון. ומי שמעדיף הדרכה רק נדרש לברר מתי יוצא סיור מודרך. בכל מקרה, לא כדאי לפספס, זהו מסלול מעגלי מהנה, רק שעה, שמתאים מאוד למשפחות.



אירוח זוגי בחודשים מאי־יוני (לינה וארוחת בוקר): 930־1,580 שקל, בהתאם לסוג החדר. סוף שבוע: 1,790־1,140 שקל (מינימום 2 לילות).



רק מים


וזה לא הכל, יש לא מעט דברים שאפשר לעשות באזור. במיוחד אם אתם לא מסוגלים לשבת וליהנות מהשקט, או אם הילדים רוצים לפרוק אנרגיה. אחת האטרקציות הפופולריות כאן היא קיאקי מעיין הגושרים, שבהם יוצאים לשיט בחצבני. מי הנחל הקרירים מאפשרים התרעננות קלה במסע בין הצמחייה והמרחבים הירוקים.



במקום מציעים שני מסלולים: הראשון בן חמישה קילומטרים, שיוצא מקיבוץ הגושרים ומסתיים בחניון המעיין. מסלול זה מיועד למשפחות. הולכים כשעה וחצי במים בגובה נמוך יחסית הזורמים בנעימים. אל המסלול הזה מגיעים באמצעות שאטל שיוצא מהחניון.



המסלול השני, האתגרי, ארוך יותר ומתחיל בחניון מעיין ברוך. אורכו כשישה קילומטרים, שעתיים של שיט לערך. מסלול זה מתאים לחובבי אתגרים, והוא כולל מפלונים וזרמים מהירים יותר. הוא משתלב אחרי כקילומטר למסלול המשפחתי, כך שבשלב כלשהו שלב האקסטרים מסתיים. לא לצפות לשיט בנוסח האמזונס, אבל בכל מקרה מדובר בחוויה מגבשת עבור משפחות, שלומדות לחתור יחד.



מלבד שיט קיאקים, חניון המעיין מזמן אליו את מחפשי לינת השטח, הקמפינג ואת חובבי הפיקניק. בחניון יש מדשאות, שולחנות, מקלחות ושירותים, חיבור לחשמל ומזנון הפתוח לאורך כל היום.



שיט: 95 שקל לאדם במסלול המשפחתי, 115 שקל במסלול האתגרי. לינת שטח: 70 שקל לאדם ללילה. פרטים בטל׳: 077-2717500.



רק שוקולד


מקום נוסף שבו תיהנו, במיוחד אם אתם אוהבים שוקולד, הוא מוזיאון השוקולד של שולמן בקיבוץ דפנה. המוזיאון נמצא בתוך חנות המפעל של שולמן, ויש בו שתי אטרקציות: סיור וסדנה.



מוזיאון השוקולד
מוזיאון השוקולד



דימיטרי שולמן, בן 41, עלה לארץ מבלארוס. הוא נכנס לתחום לפני 12 שנה, כשאשתו הייתה בהריון וכל העת התחשק לה משהו מתוק. הוא התחיל ללמוד בקורסים, התאהב במקצוע, ובהמשך נסע לגרמניה ללמוד ייצור שוקולד. לאחר הלימודים פתח שולמן מקום קטן בקריית שמונה. לאט־לאט הוא התרחב ולפני ארבע שנים פתח את המוזיאון ואת המפעל שבו הוא מייצר היום את השוקולד.



בכל שעה עגולה מתקיים סיור במקום, אז כדאי לתזמן את ההגעה אליו. צופים בסרט קצר שמסביר על התהליך שעובר הקקאו עד שהוא הופך לשוקולד. מהסדנה במקום המבקרים יכולים לצאת עם ציורים מעשה ידיהם משוקולד וטראפלס.



פתוח כל השבוע (מלבד יום ראשון) מ־10:00 עד 17:00.


שישי: 9:00 עד 15:00. סיור עצמאי: עשרה שקלים (כולל סרט).


סיור מודרך: 23 שקל. סדנאות: 55 שקל.



רק שטח


אפשרות בילוי נוספת עבור משפחות שרוצות לחוות את הטבע במלואו אך לא מסוגלות לצאת למסלולים רגליים כי הילדים קטנים מדי או שסתם אין להן חשק להתאמץ בחום הכבד, היא טיול ברכבי גולף - אותם קלאב קאר שאתם רגילים לראות בקיבוצים ובמגרשי הגולף.



ב"טיולי הדן", בקיבוץ דן, מוציאים טיולים ברכבים אלה, שהם מושלמים עבור משפחות עם ילדים ומבוגרים שרוצים לנהוג בשטח אבל לא רוצים לעלות על טרקטורונים מהירים. אפשר לצאת לנסיעה רגועה, לתפוס שלווה על הדרך וליהנות מהנוף.



"טיולי הדן"
"טיולי הדן"



הטיולים יוצאים ממתחם "טיולי הדן" בליווי מדריך מוסמך וממשיכים אל תוך המטעים ועצי הפרי של הקיבוץ, הרפתות ובריכות הדגים. בהמשך המסלול אפשר לראות את הר דב והחרמון, וגם לעצור לטבילה בנחל דן. לאורך הטיול יתבצעו כמה עצירות להסבר קצר על המקום וגם לשתיית תה מצמחים שנקטפו בשטח.



260 שקל לקלאב קאר משפחתי. טל׳: 054-7844964 או 054-7844677.



המיקום: אצבע הגליל ועמק החולה.


אופי הטיול: משלב הליכה קצרה.


העונה המומלצת: כל השנה.


דרגת הקושי: קלה. מתאים למשפחות.


משך הטיול: כיומיים.


איך מגיעים: פונים מכביש 90 לכביש 99. נוסעים עד קיבוץ הגושרים וממשיכים עם השילוט למלון.


לאורחי מלון “הגושרים״ יש הנחה במגוון אטרקציות: קיאקי מעיין הגושרים 20%, טיולי הדן 10%, מוזיאון השוקולד 15%. 



צילומים: מיטל שרעבי, עדי פרץ