הדימוי שמתקבל בעקבות הדיווחים, מאמרי הפרשנויות והעדכונים באמצעי התקשורת בארה"ב - שמסכמים את התוצאות, שלפיהן דונלד טראמפ הוא המועמד הכמעט ודאי לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית - הוא דימוי של שטח בנוי ומיושב, שנפגע מסערת הוריקן קשה והרסנית.
 
פרק גדול מהדיווחים ומהפרשנויות כולל תיאורים של הנזקים שכבר נגרמו למפלגה השמרנית בעקבות המינוי הצפוי של טראמפ. חלק מהפרשנויות כבר חוזה את הכישלונות הצפויים למפלגה במרוצים לכהונות ארציות ומשרות מקומיות שמתקיימים בחודש נובמבר.
 
מומחים שדעותיהם מוטות לכיוון הרפובליקני מפרסמים בזמן האחרון מגוון רעיונות והצעות למניעת הפסדים נוספים למפלגה בתחומים שונים, אם טראמפ יוכתר כרפובליקני הבכיר - הנבחר מספר 1. אגב, הפרסומים מזכירים באופן דומה להפליא את הפרסומים של אמצעי התקשורת כאשר הם דנים באסונות טבע.
 

במקום ציפייה מתוחה ומלאת תקווה וביטחון לקראת הישורת האחרונה של המרוץ לכיבוש הבית הלבן - חצי שנה לפני הבחירות לנשיאות המפלגה מצטיירת כגוף שמחפש נואשות סולם הצלה במטרה להיחלץ מטביעה במערבולת, ולבלום הידרדרות לתהום. התקווה כי עד לכינוס ועידת המפלגה ביולי יוכלו להיווצר אחדות וליכוד שורות וכן התלכדות כללית מאחורי טראמפ - מוערכת בקרב המומחים כמפוקפקת במקרה הטוב.
 
הוכחה לכך היא התוצאה של כלום שיצאה מהפגישה בין טראמפ ליו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, שנערכה בסוף השבוע שעבר. לדברי הפרשנים בוושינגטון, אין לראיין שום כוונה להביע תמיכה במועמדותו של טראמפ לפני ועידת המפלגה. עיתונאים בבירה מתבדחים על כך שהפגישות שקיים טראמפ עם סנאטורים רפובליקנים בגבעת הקפיטול לא הציתו סקנדלים, כי "טראמפ לא דיבר ורק הקשיב".
 
"רומני מוביל מאמץ למועמד שלישי לנשיאות", דיווחה הכותרת הראשית של אתר החדשות "ניוזמאקס" בתחילת השבוע. האתר, המקורב לצמרת המפלגה השמרנית, הרחיב על הידיעה הבלעדית שפורסמה בעיתון "הוושינגטון פוסט". רומני, שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות ב־2012, מסרב בתוקף להשלים עם מצב שבו טראמפ הוא המועמד הצפוי לנשיאות. וויליאם קריסטול, עיתונאי ועורך בעל השפעה בקרב השמרנים במפלגה, מסייע לרומני במאמץ להשיג מועמד שלישי: "ההתייעצויות הן רציניות והתוכניות הן אמיתיות", אמר קריסטול ל"וושינגטון פוסט". "הכל בשלב רגיש ואינני רוצה להרחיב את הדיבור", אמר. אלו שמצאו עצמם בין הפטיש לסדן הם סנאטורים וחברי קונגרס רפובליקנים, שלצד הבחירות לנשיאות הם עומדים לבחירה מחודשת בנובמבר.
 
חברי בתי נבחרים של מדינות ונושאי משרות בכירות בממשלים מקומיים. אנשים אלו מתלבטים אם להסתייג מטראמפ ולהפגין באופן מוצהר את ריחוקם מהמועמד הרפובליקני היחיד לנשיאות, בתקווה שבכך יבטיחו את תמיכתם של מצביעים רפובליקנים שמואסים בטראמפ. או לחלופין, הם צריכים דווקא להצהיר על תמיכתם בטראמפ כדי לשאת חן בעיני אוהדי האאוטסיידר וחסידי "הפה הגדול" וזה שמתריס נגד הממסד הישן של המפלגה.