הזמר קובי פרץ קיבל אתמול את גזר דינו - שנתיים מאסר בפועל בגין העלמת מס בסכום של שישה מליון שקלים. כבר אמש, אמר הזמר המורשע בתגובה ראשונה כי "השופטת והפרקליטות ישלמו אצל הקדוש ברוך הוא". פרקליטו, עו"ד חיים לוי, אמר הבוקר (שלישי) בראיון לגל"צ כי "הכרעת הדין שגויה ולא נכונה. העונש שהושת עליו הוא נגזרת של הכרעת דין שאין לה מקום ונשענת על עדות של עד מינה שבית המשפט מצא אותו כבלתי אמינה". עוד אמר עו"ד לוי כי "זו בכלל לא שאלה אם הוא העלים מס כי המספרים הם תוצאה של סיפור של עד מדינה שהוא שקרן".


מה קו הגנה?
"זו פרשיה ארוכה סבוכה ומפותלת, אני לא אפרוש את קו ההגנה וזו בכלל לא שאלה אם הוא העלים מס - המספר הוא תוצאה של סיפור של עד מדינה שהוא שקרן".

אז הוא העלים מס או לא?
"כל ספרי החשבונות לא קיימים אך משום מה החליטו בכל זאת להרשיע אותו, לוגית זו תוצאה שגויה. אלה מספרים אבסולוטיים ואנחנו לא בודקים אותם, אלא את הראיות, ומה שהציגה התביעה - אין בכך כדי לבסס העלמת מס בסכומים האלה".

קובי פרץ אמש בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
עורך הדין הוסיף על פרץ: "בתחום הזה, זמרים בתחילת דרכם נקשרים בכל מיני הסכמים ארוכי טווח שבדיעבד נראים כלא ראליים. יש מערכת שלמה שמקבלת הכנסות ובסופו של יום מגיעים לאמן אחוזים מאוד בודדים מהן".
אבל הוא חי ברמת חיים גבוהה?
"את העובדות לא באמת מכירים, כמי שמכיר את התיק - אנחנו לא במצב שאנחנו צריכים להגיד מה אמת ומה שקר, אני רק יכול להגיד שמדובר בהכרעת דין שגויה ובדיונית שנסמכת על עד מדינה ששיקר".

אז מה הסיפור החלופי?
"אין כזה. כל סנט שהוא קיבל היה מהאמרגן - הכל היה דיווח אמת וקובי עומד מאחורי הדיווחים".

אז הוא השתכר 12 אלף שקלים בחודש?
"המספרים הם טיפה יותר גבוהים. הוא כל כך דבק בחפותו שכל התהליך הוא דחה הצעות מרחיקות לכת להסדרי טיעון".
הוא לא מתחרט על זה שלא לקח הסדר טיעון?
"כמובן שהוא מתחרט על זה עכשיו. אנחנו הצענו לו את זה והוא האמין מאוד בחפות שלו ועדיין מאמין. לכן הוא לקח את הסיכון שהוא יכול להיות מורשע".

האמרגן שהפך לעד מדינה


כזכור, בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול שנתיים מאסר בפועל על פרץ, שהורשע בהעלמות מס ובדיווחים כוזבים למס ההכנסה. בנוסף, נגזרו על הזמר שלוש שנות מאסר על תנאי וכן קנס של 175,00 שקלים. הזמר אמור להתייצב לביצוע העונש בעוד כחודש, ב-13 ביוני. עם זאת, פרקליטיו של פרץ ביקשו עיכוב של ביצוע העונש, והשופטת הסכימה לכך בתנאי שיופקדו ערבויות.

קודם לכן, הפרקליטות ביקשה להטיל עליו עונש כבד של ארבע שנות מאסר, בשל "הפגיעה החמורה" בקופת המדינה. עוד ביקשה התביעה להטיל עליו קנס של 200 אלף שקלים. מנגד, ביקשו סנגוריו של פרץ להשית עליו ענישה מופחתת. לטובתו העידו מספר עדי אופי, שסיפרו על תרומתו הרבה לקהילה.

הרשעתו של פרץ אירעה בחודש מרץ האחרון, כשבית המשפט הרשיע אותו בהעלמות מס בהיקף של 5.8 מליון שקלים. ההרשעה הייתה חלקית, פרץ זוכה מהאשמה איומים ומסירת תרשומות כוזבות. על פי כתב האישום, שהוגש בנובמבר 2013, במהלך השנים 2009-2005 הופיע פרץ בהופעות חיות, מכר דיסקים והופיע ברדיו ובטלוויזיה ובמהלך אותה התקופה יוצג ע"י אמרגנו יוחאי יעיש, שהפך עד מדינה וברח מהארץ. השניים סיכמו כי 50% מהכנסותיו של פרץ יועברו לאמרגנו ונטען כי כדי לחמוק מתשלום מס הוא הציג לאחר מכן מצג שווא על תשלומים שקיבל. כך למשל, בשנת 2003 נרשם כאילו הרוויח 12 אלף שקלים בלבד, אך בפועל קיבל הרבה יותר מכך. פרץ אף נאשם כי למרות דרישת אמרגנו, לא הוציא חשבוניות מס.

את הכספים הסתיר בכספת ששכר בסניף בנק דיסקונט בתל אביב, ולא הצהיר על קיומה. בשנת 2012 רצה הזמר לסיים את הקשר עם אמרגנו, אך כשזה רצה לדחות את הפגישה הוא אוים על הזמר. לכן הואשם באיומים, אישום שכאמור הוא זוכה ממנו. מאוחר יותר, כאמור, הפך יעיש לעד מדינה במשפט.

כאמור, אמש בתגובה ראשונה על גזר הדין אמר הזמר כי "גם אם מונחת חרב על צווארו של האדם אל יתייאש מהרחמים. יש משפט שרץ איתי שנים - 'ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ'. אנחנו ב"ה נלך כמובן לערעור במחוזי והקדוש ברוך הוא עוד יהפוך את הקערה על פיה וישלם לכל הרשעים והמקטרגים של הפרקליטות והשופטת. ה' הוא השופט הכי גדול שיש בעולם ולעולם ולא אף בשר ודם. אין יאוש לעולם. הבוטח ב-ה' חסד יסובבנו".
 

קובי פרץ בבית המשפט, ארכיון. צילום: אלוני מור