האב גבריאל נדאף, אשר הוגשו נגדו מספר תלונות על הטרדות מיניות, התראיין היום (שלישי) לראשונה מאז פרסום תחקיר ערוץ 2 בנושא ביום ראשון, בו הופיעו המתלוננים נגדו ואף נכללה בדיקת פוליגרף בה נמצא כי שיקר. נדאף הוא ממנהיגי הקהילה הנוצרית בישראל, ומהפעילים הבולטים לגיוס נוצרים דוברי ערבית לצה"ל. סמוך לטקס הדלקת המשואות בו השתתף ביום העצמאות, עלו תלונות נגדו המאשימות אותו בביצוע מעשים מיניים נגד חיילים מהעדה הנוצרית, בתמורה להקלות והטבות שהבטיח להם.



בראיון לגל"צ, טען נדאף כי אינו אשם וכי מטרת התלונות היא פגיעה בפועלו: "מאז שיצאתי לדרך שלי, במהלך היסטורי של גיוס מתוך העדה הנוצרית, בני משפחתי ואני עומדים תחת איומים כבדים. עברתי מכשולים רבים, ואני מאמין שהצדק תמיד ינצח. לא לחינם סיכנתי את חיי ואת חיי בני משפחתי. יש אנשים שעושים לילות כימים כדי להכפיש את שמי. למה לדעתכם אני מוגדר כמאוים בדרגה גבוהה במשטרה כבר ארבע שנים? יש אנשים שרוצים לפגוע בי ולפגוע שמטרה שלי. לא יכלו למנוע ממני להדליק את המשואה ומסע ההכפשה שלי ממשיך בתקשורת ששנים לא התעניינה במאמצים לגיוס". עוד טען לגבי אחת התלונות נגדו כי "הבחור חזר בו מתלונה במעשים מגונים. העיתוי של התלונות הוא לא סתם, זה כדי לפגוע בהדלקת המשואה". 


"רוצים לחסל את פועלי"

הכתבה ששודרה הציגה ההתכתבויות שבוצעו מעמוד הפייסבוק שלו, אך האב נדאף מכחיש כי הוא זה שביצע אותן: "הגשתי תלונה במשטרה בעבר על זה שהפייסבוק שלי נוהל על ידי אנשים שהודחו מפורום גיוס העדה הנוצרית. לא ניהלתי את הדפים שלי פעם". לגבי הפוליגרף בו יצא דובר שקר, הוא טען כי "עשיתי שתי בדיקות מיוזמתי ויצאתי דובר אמת. אחרי שהלכתי לערוץ 2 הבנתי שבבדיקה עצמה הייתה התנהלות לא נכונה, אז אחר כך עשיתי עוד בדיקה עם אותן שאלות ויצאתי דובר אמת. רוצים רק לפרסם דברים שקריים עליי, ואנחנו נוכיח מי עומד מאחורי המזימה הזאת. נוציא את האמת לאור".



בעניין אישורי כניסה שלכאורה הבטיח להעניק תמורת טובות הנאה, אמר כי "אני לא נותן אישורי כניסה לאף אחד. לא נתתי המלצה ולא פניתי לאף אחד אני לא מתעסק בזה". בנושא מסרונים שנטען כי שלח, המשיך בגרסתו: "לא אני כתבתי את המסרונים ואת ההתכתבויות. למי שבא נגדי הייתה תכנית מסודרת לפעילות נגדי". 



הוא תקף את גרסאות המתלוננים שהופיעו בכתבת התחקיר בערוץ 2, ואמר כי "לא שלחו את מי שדיבר בערוץ 2 לפוליגרף. קל מאוד לעשות דברים שקריים בפייסבוק. אתם שופטים רק דרך פייסבוק כדי לקבל סקופ? מדובר בחיי אדם ובמפעל חיי, אני לא מוכן לסכן את עצמי כדי לעשות שטויות כאלה. הרבה רוצים לחסל את המהלך שאני פועל למענו". נדאף הוסיף כי "עוד לא זומנתי למשטרה מחכה לחקירה שתוציא את האמת לאור". 



על תחושותיו בימים הסוערים סיפר: "לרגע לא שקלתי לוותר על המשואה. שמחתי מכך שנבחרתי, וכאב לי מאוד כשפורסמו התלונות. חיכו לרגע הזה, והעדות הייתה מתוכננת. אפשר להביא הרבה תלונות. ההוכחות שלנו מראות שיש מי שעבד על זה כדי לרקום עלילה". עוד אמר כי משפחתו עומדת לצידו: "המשפחה נשארת מחבקת ותומכת, בלי זה לא הייתה יכול להחזיק מעמד. יש לי שני ילדים בצבא שמחזקים אותי. אני מקבל תגובות תומכות מהציבור היהודי והנוצרי, אנשים מאמינים לדרכנו ויודעים שיש מזימות רעות".



"אין ערך לבדיקות פוליגרף פרטיות"

עורך דינו של נדאף, שאדי חסן, אמר כי "עד לפני הדלקת המשואה הכל היה עסקים כרגיל. עצם העיתוי ומכתב נשלח לוועדת הבחירה, הדליקו נורה אדומה שהצביעה על כך שהמטרה היא למנוע מהאב גבריאל הוא להפסיק את מפעל חייו, גיוס נוצרים לצה"ל. נכון לרגע זה לא פנו למרשי מהמשטרה. עד שבת לא ידענו מי הגיש את התלונה. ביום שבת פנה לאב נדאף כומר מנצרת שסיפר שהגיעו אליו רב סרן מצה"ל וקרוב משפחה שלו בעניין ההטרדות המיניות. הם ביקשו מאותו כומר לאתר קטין מתחת לגיל 18 כדי לשכנע אותו שהכומר נדאף ביצע בו מעשים מגונים. אותו כומר מנצרת מוקלט אצל נדאף. מדובר בכומר שהיה ב"ריב" עם נדאף. אחד המתלוננים הודה בקשר עם הרס"ן וקרוב משפחתו. אותו מתלונן מעולם לא פגש את נדאף ובדה את הסיפור תחת לחצים של בן דודו של הרס"ן. מדובר ברס"ן שהיה חלק מפורום גיוס העדה הנוצרית. בגלל משחקי אגו הוא פרש מהפורום ומאז הוא מסוכסך עם נדאף. החומר שבידינו הועבר למשטרה, ונדאף אפילו הזמין חוקרים אליו הביתה והגיש תלונה על כל הארועים". 

חיים ריבלין, הכתב מערוץ 2 שפירסם את התחקיר, טען כי "הסכסוך המדובר הוא ישן, הסתיים מזמן, והוגשו בגינו אינספור תלונות הדדיות. אין קשר בינו לפרסום, וקשה להאמין שרס"ן וגורמים מהצבא עומדים נגד גיוס נוצרים לצה"ל. התחקיר שלנו הוא על שלוש פרשיות: שלושה חיילים שונים שמספרים על הטרדות מיניות. אחד החיילים, שנבדק בפוליגרף כי הוא משוחרר, נמצא דובר אמת. אין קשר בין החיילים ואין יד מכוונת שתשלח אותם לשם. הגענו אליהם אחרי תחקיר ממושך".



עוד טען כי "אין ערך לבדיקות פוליגרף פרטיות, וכי בבדיקות פוליגרף לא אמורים לשאול שאלות כלליות בנושא, ואותו שאלו 'האם הטרדת מינית' שזו לא התנהלות מקובלת. בפוליגרף שלנו הוא יצא דובר שקר. במהלך השבוע הוא השמיע טענות אחרות, ובעקבות הפרסום פנו אליו בנושא אחר".



לגבי ההתכתבויות בפייסבוק, סתר את טענות נדאף וסיפר כך: "שאלנו אותו על התכתבות בת 400 בינו לבין הקטין חאליל גאנם ועוד שאלות אחרות. אי אפשר לטעון ששנה שלמה נכנסו לו לפייסבוק בלי שהוא ישים לב".