יחסי צרפת ישראל נמצאים במתיחות בשבועות האחרונים, בעקבות היוזמה של הממשל הצרפתי לקיום ועידה בינלאומית בנושא ישראל והפלסטינים, אך נדמה כי כעת ישנה אפשרות להרגעת הרוחות, לאחר שצרפת הודיעה על דחיית הוועידה למועד לא ידוע בקיץ. 

מי שהודיע על דחייתה היה נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שדיבר בריאיון נרחב ברדיו הצרפתי כי ככל הנראה הוועדה תידחה לקיץ, אך עדיין לא נקבע תאריך סופי. אחת הסיבות לביטול הוועידה שהייתה אמורה להתקיים ב-30 במאי, היא שמזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי, לא יוכל להגיע בתאריך שנקבע, בגלל התנגשות בלוח הזמנים שלו. לאחר שנודע כי קרי לא עומד להגיע, גם רוסיה ובריטניה הודיעו על כך שלא ישלחו נציגות, וכי גם הן נמצאות בבעיה בגלל לוח הזמנים.  



הנשיא הולנד הוסיף כי "היוזמה הצרפתית חשובה כיוון ששום דבר לא קורה באזור. אם היא לא תהיה, ההתנחלויות והטרור יימשכו". כמו כן, הולנד הביע צער על החלטת אונסק"ו שמתעלמת מהקשר היהודי לירושלים ואמר: זהו שינוי כושל. בפעם הבאה, צרפת תיזהר. אני אפקח אישית על ההחלטה הבאה באונסקו באוקטובר. אי אפשר להתעלם מהקשר של שלוש הדתות לירושלים".



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס ליוזמה הצרפתית הקוראת לחידוש המשא ומתן ואמר: "ההצעה של גורמים צרפתיים לכנס ועידה בינלאומית עם איום שאם בסופה לא תצליח, אז למעשה צרפת תאמץ במידה רבה את העמדה הפלסטינית". לדבריו מהות הדבר היא מתן תמריץ לפלסטינים לבוא ולא להתפשר. "מהות משא ומתן היא פשרה והיוזמה הצרפתית כפי שדווחה נותנת לפלסטינים מראש את כל הסיבות לא לעשות כך". עוד הוסיף נתניהו כי עמדת ישראל היא ברורה: "נפעל על מנת שתהיה התפכחות כאן. אנחנו מוכנים למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים וללא תנאים מוכתבים".



רק בתחילת השבוע, בביקורו בישראל, אמר שר החוץ הצרפתי, ז'אן מרק איירו, כי למרות התנגדות ישראל, ארצו תמשיך לקדם את היוזמה, שלדבריו תשרת את האינטרס הישראלי.
"באתי עם מסר ברור", הסביר איירו לפני שנסע, "הידידות כלפי ישראל תמיד בלבי. ביטחון ישראל בלב הדאגות של צרפת. אמרתי זאת לנתניהו. לישראל זכות לחיות בשלום ובביטחון לצד מדינה פלסטינית. יש איום על המצב הזה, שנובע מהיעדר דיאלוג, מהמשך ההתנחלויות ומאלימות נגד האוכלוסייה משני הצדדים. יש איום מהתסכול ההולך וגובר, שגורר כעס והורג את התקווה. יש לחדש את התקווה"