יו"ר "המחנה הציוני" יצחק הרצוג, ממשיך במגעים עם ראש הממשלה נתניהו לקראת כניסה לקואליציה. אופיר פינס, שר וח"כ לשעבר ממפלגת "העבודה", המרכיבה את "המחנה הציוני", אמר הבוקר לרינה מצליח וחגי גולן ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אין שום ספק שאני לא מתגעגע. זה עושה לי תחושה של דה ז'ה וו. אני בסרטים האלה כבר הייתי, לצערי, לא פעם ולא פעמיים. יש משהו כנראה דפוק בדי.אן.איי של מפלגת 'העבודה', כשהפרסונות כבר לא משנות. פעם זה ברק, פעם זה הרצוג. זה תמיד מגיע לשפל, עליבות, השפלה ועצב גדול. אני מופתע מעזות המצח של יצחק הרצוג, לא מהמוטיבציות. הוא עושה את זה כאילו אין מחר, כאילו יש רק אופציה אחת".



"יש משא ומתן, ואין לו (להרצוג) 'קווים אדומים', אני לא באמת מאמין שהוא מציב כאלה", ניתח פינס. "יש דרישות של משא ומתן ומשחקים סוג של פוקר, של 'צ'יקן', של מי ירד ראשון מהכביש. ההימור שלי הוא שכאשר שני אנשים כל כך מרכזיים רוצים, יכול להיות שתכרת בינהם איזושהי הסכמה, זה בדרך כלל מה שקורה. נתניהו יודע שהקואליציה שלו די מפורקת. הם שומרים על פסאדה, אבל בפנים זה מפורק ברמות. הרצוג יודע שמעמדו כיו"ר 'המחנה הציוני' ויו"ר האופוזיציה התערער לחלוטין. אני לא מקנא בו. הוא נכנס לבניין (הכנסת) ביום הראשון שאחרי הפגרה ואומר מה? 'אני ראש האופוזיציה'? 'אני הולך לחבוט בממשלה'? כאילו, מי יקנה את הדבר הזה ממנו היום, אחרי כל מה שהיה. שלי (יחימוביץ') היא שחקן מפתח, אבל היא משחקת פה משחק מאוד מאוד מסוכן מבחינתה".



על האפשרות שוועידת מפלגת 'העבודה' תדחה הצעה של הרצוג לכניסה לממשלה, אמרה מצליח שהיא לא מכירה מקרה כזה מהעבר, ופינס הסכים: "אני לא מכיר, ויהיה נעים להכיר. הרצוג וניסנקורן הם לא ברק ועיני, לכן אני לא מוכן לחתום על התוצאה. בזמנו עופר עיני הכניס את 'העבודה' לקואליציה הרבה יותר מברק, וההסתדרות קיבלה הרבה מתנות על הרקע הזה, כשבעצם מפלגת 'העבודה' שילמה את המחיר וברק סיים את הקריירה בצורה מבישה. גם אני, אגב. הכל התפרק לנו בידיים, ואני מאוד מאוד מקווה שמפלגת 'העבודה' תלמד את הלקח מהפעם הקודמת ולא תיכנס לדרך הזאת, שהיא דרך רעה. מפלגת העבודה לא מספיק חסונה ועמידה לעמוד במשבר מהסוג הזה, ובוודאות היא לא תהיה אלטרנטיבה לפעם הבאה". על סקרים שמראים שמצביעי "העבודה" מתנגדים לכניסה לממשלה הוסיף פינס: "נכון, אבל הדברים הם חמקמקים, אפשר גם להציג אותם בצורה אחרת, וכל אחד יבליט את ההישגים שלו".



מצליח אמרה שלדעתה בסופו של דבר ליברמן ו"ישראל ביתנו" ייכנסו לקואליציה, ופינס השיב: "כמי שמסתכל מבחוץ, מערכת היחסים שבין ליברמן לנתניהו היא מאוד אמוציונאלית, מצד שני...". "אלה שני אנשים שלא נותנים לרגשות לנהל אותם", השלימה מצליח.



עריכת תוכן 103FM: אסף נבו