בשב"כ הודיעו לבית המשפט היום (שלישי) כי אין בכוונתם להאריך את מעצרו של העציר המנהלי מאיר אטינגר, אשר עצור בחודשים האחרונים בחשד כי היה מעורב בטרור יהודי בשנים האחרונות, מה שיביא לשחרורו.



לפני כחודש, דחה בית המשפט העליון את בקשתו של אטינגר לצאת לברית המילה של בנו. הדיון הגיע לאחר דין ודברים בנושא, כששירות בתי הסוהר הודיע כי מתנגד ליציאתו בעיקר כי מדובר באדם המסוכן לציבור ועל פי המשפחה טען גם שלא יספיק להכין את עצמו לאירוע. ברית המילה התקיימה בירושלים, ללא נוכחות האב.  

אביו של העצור, משה אטינגר, תקף בחריפות את בית המשפט על החלטתו ואמר: "בית המשפט הוכיח שוב שהוא נלחם נגד היהדות בשם הדמוקרטיה כביכול, למרות שזאת לא מוזכרת במגילת העצמאות, לעומת המילה יהדות, שמוזכרת 13 פעם. כל פעם הערך השקרי הזה, שנלקח מתרבות אירופה, שכולה שייכת לתרבות הנוצרית שרדפה את היהודים, מעמידה אותה נגדנו, במקום להסתמך על הערך שעם ישראל זוכה לבנות ולהיבנות במשך שנים רבות. זה מוכיח שצריך לעקור את זה מהשורש", סיכם. 

אריאל עטרי עורך דינו אמר בתום הדיון: "מר אטינגר סירב שבנו הקטן יתחיל את חייו בין כותלי בית הסוהר", אמר עורך הדין והוסיף: "שב"ס אמרו שהם לא יכולים כי לא התארגנו מהיום להיום. כבר לפני שמונה ימים הודענו שאנחנו רוצים לעשות זאת. זוהי תעודת עניות למדינת ישראל".

כזכור, אטינגר, נכדו של הרב מאיר כהנא, נחשב לאחד ממנהיגי "נוער הגבעות" ולאחד היעדים המרכזיים של החטיבה היהודית בשירות הביטחון הכללי. בעברו קיבל מספר פעמים צווי הרחקה מיהודה ושומרון ועבר להתגורר בירושלים גם משם הורחק לאחר שעסק במיפוי בתי ערבים. 
השב"כ ייחס לאטינגר פעילות מרכזית באידיאולוגיה המכונה "המרד" שעיקרה ניסיון לערער את קיומה של מדינת ישראל, הקמת בית מקדש והמלכת מלך. בעקבות הצתת בית משפחת דוואבשה בדומא ביולי 2015 נעצר אטינגר בחשד למעורבות באירוע. אטינגר נחשד גם במעורבות בהצתת כנסיית הלחם והדגים ביוני 2015. ב-4 באוגוסט 2015 אישר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את מעצרו המנהלי למשך חצי שנה. על הצו חתם שר הביטחון משה יעלון.