שר הרווחה חיים כץ הגיע אתמול (שני) למשרדי הרשות לניירות ערך בתל אביב, שם נחקר במשך שלוש שעות בחשד לשימוש במידע פנים בחברות השייכות לאיש העסקים קובי מימון. כרגע הוא לא זומן לחקירה נוספת ולא נעצר. כך לפי דיווח של חדשות 2.

לפי הדיווח של קרן מרציאנו, היום פורסם פרוטוקול מבית משפט, שם דווח שנעצר ושוחרר בתנאים מגבילים מרדכי בן אריה, שחשוד שהשתמש במידע פנים למיזוג שתי חברות של קובי מימון - "נצבא" ו"איירפורט" וקנה מניות של החברה לפני שהעניין דווח לבורסה כחוק.
בן אריה חשוד בכך שהוא יחד עם שר הרווחה קנו מניות של החברות וגרפו שניהם יחד רווח של 290,000 שקלים. החשדות נוגעים ליולי 2015, תקופה שבה הוא כיהן כבר כשר הרווחה. שמו היה אסור לפרסום אבל חיים כץ נעתר לבקשת ערוץ 2 והתיר לפרסם את שמו.

החקירה נפתחה בעקבות חשד לפיו עשה בן אריה, המשמש מאז 1999 כיועץ הפיננסי של שתי החברות, שימוש במידע פנימי אשר נחשף אליו במסגרת עיסוקו, ומידע זה העביר לכאורה גם לידיעתו של השר כץ. מהחקירה עולה החשד לפיו כי בן אריה רכש את מניות נצבא טרם פרסום הדיווח המיידי וחרף איסור מפורש מצד החברה לעשות כן וכך עשה גם השר כץ לכאורה שרכש גם הוא מניות טרם פרסום הדיווח המידי ולפי החשד תוך שימוש במידע פנים שנמסר לו מבן אריה. 

החקירה העלתה כי בין השר כץ לבן אריה קיימים קשרים חבריים ועסקיים אינטנסיביים ולא מן הנמנע כי החקירה תצריך פעולות נוספות לנוכח חומרת העבירות. היום הובא בן אריה לבית משפט השלום בתל אביב שם שוחרר בהסכמה ובאישורו של השופט עמית ירין, תוך שנאסר עליו ליצור קשר ישיר או עקיף עם מי מהמעורבים בפרשה ותוך שהוא מפקיד ערבות בנקאית על סך מיליון שקלים למען הבטחת תנאי השחרור.
איש העסקים קובי מימון, הוא חברו הטוב של כץ וגם של שר האוצר כחלון. מימון הוא טייקון מאד מסתורי שמחזיק חלקים בישראמקו, שיש לה אחזקות במאגר הגז תמר. ידוע שלחיים כץ וקובי מימון יש קשרי חברות מאד קרובים ומחזיק במניות של ישראמקו ועל פי דיווחים הם מגיעים עד לשווי של 50 מיליון שקלים. צריך לציין שהבדיקה ההיא נסגרה מבלי שהיו ממצאים פליליים לגביו - אבל במקרה הנוכחי, כאן הייתה כבר חקירה.