ראש הממשלה נתניהו אמר כי הוא מברך על דבריו של נשיא מצרים א-סיסי, לפיהם קהיר מוכנה להשקיע כל מאמץ כדי לתרום לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, ובמהלכם הדגיש א-סיסי כי "קיימת הזדמנות עצומה להשגת שלום".

נתניהו אמר כי "
ישראל נכונה להשתתף עם מצרים ועם מדינות ערב האחרות בקידום התהליך המדיני והיציבות באיזור. אני מעריך את פועלו של הנשיא א-סיסי ושואב עידוד מהמנהיגות שהוא מגלה גם בעניין חשוב זה".



בנאום שנשא בחנוכת מספר פרויקטים בעיר אסיוט, קרא נשיא מצרים להנהגה ולמפלגות הפוליטיות בישראל ולפלסטינים להגיע להסכמה בעניין הצורך למצוא פתרון למשבר עם הפלסטינים. הוא הביע תמיכה ביוזמת צרפת לכנס ועידת שלום, ואמר כי נוצרה כעת הזדמנות של ממש לשלום, ותהיה זו בשורה גדולה לדורות הבאים אם אכן יושג. 

"אני מדבר מתוך ניסיון של אנשים שעברו את 1973 ו-1977 (מלחמת יום כיפור והסכם השלום), ואיש לא ידע את גודל השנאה לפני שמצרים עשתה את הקפיצה האדירה", אמר א-סיסי. "בפגישות שלי עם מנהיגי העולם אני משוחח על תוכנית השלום של מצרים עם ישראל, שנכתבה באותיות של אור בקרב עמי האזור. איש לא חשב שיהיה שלום יציב, אך 40 השנים הוכיחו שזה אפשרי, ובעתיד יהיה שלום חם יותר".

"מוכנים לעשות מאמץ גדול לסיום הבעיה"

א-סיסי הדגיש עוד, כי יש להקים שתי מדינות לשני העמים – הפלסטיני והישראלי. "אם נשיג זאת, נעבור את התקופה הקשה", אמר. "אם נהיה מסוגלים עם אמונה אמיתית להשיג שלום, נוכל לפתוח דף חדש של תקווה לפלסטינים ולישראלים, ועם הזמן נוכל לגשר על כל הבעיות".

בפניה ישירה להנהגה בישראל ביקש שהרדיו בישראל ישדר את נאומו "פעם או פעמיים", והוסיף: "יש הזדמנות אמת להשיג את השלום, בצל התנאים באזור. מניסיון אישי השגנו אנחנו ואתם ביטחון ושלום, וזה לא עניין של רצון של ההנהגה, אלא גם רצון של העם".

א-סיסי הזכיר לישראלים, כי ישנה יוזמה ערבית, יוזמה צרפתית וגם מאמצים של ארצות הברית והקוורטט לפתרון סוגיה זו. "אנחנו במצרים לא רוצים לשחק תפקיד עיקרי, אך מוכנים לעשות מאמץ גדול שיביא לסיום הבעיה. על המפלגות וההנהגה בישראל לתאם ביניהן לפתרון סוגיה זו, ואם נצליח בכך, נכנס לעידן שאיש לא יאמין".

יש לציין, כי שרי החוץ של הליגה הערבית יתכנסו לישיבה מיוחדת בסוף החודש, לדון בתהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים. בדיון ישתתף גם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והמשתתפים ידונו בעמדת מדינות ערב באשר לוועידת השלום בפריז. במקביל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד הודיע הבוקר כי הוועידה תידחה לקיץ משום ששר החוץ האמריקני ג'ון קרי אינו פנוי במועד שתוכנן בעוד שבועיים.