סקר שביצע אתר לחיות המחמד מצא ששני שלישים מבעלי הכלבים היו מוותרים עבור הכלב שלהם על מערכת יחסים רומנטית, ושליש היו מוותרים עבורו על הצעת עבודה. 95% מעדיפים להישאר בבית ולהתכרבל עם הכלב מאשר לצאת ל'פגישה עיוורת". גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם הדוקטור רפי קישון, מהמרפאה הוטרינרית הרב תחומית ברמת אביב, ושאל האם בעלי הכלבים מעדיפים לבלות יותר עם הכלב שלהם מאשר בחברת בני אדם.

"זה מדהים", התייחס ד"ר קישון לתוצאות הסקר. "המיוחד במערכת היחסים עם חיות המחמד, החתול והכלב, שהיא מבוססת רק על אנרגיות חיוביות. אין שם טרוניות, טענות וסיבוכים, ואין שם 'תשמע אני חייב לדבר איתך, אתה לא מבין אותי'. יש שם רק אהבה נטו, רצון להיות ביחד וכיף. אם יש טרוניות זה 'בוא תשחק איתי יותר' או 'בוא תן לי עוד קצת לאכול', שאלה דברים שמאוד קל להגשים. אני הייתי מרחיב את זה למערכות היחסים המשפחתיות והאישיות שלנו. הבה ונגביר את החיוב. אני רואה את זה אפילו עם בת זוגי, שאני קם בבוקר ומתחיל להתלונן. אז לא, להגביר את החיוב, כי זה סוד הקסם של חיות המחמד, לכן אנחנו אוהבים אותם".

"ברור שזה לא חובק את כולם, אבל בקשר עם הכלב, קח את האדם הכי מחוספס וקשה יום, והקשר פתאום לכלב הוא רגע של נחת ורוגע", הדגיש ד"ר קישון. "אתה אפילו רואה את הקלושר (הומלס) הזה, שיושב לו בחוץ ברחוב והכלב הנאמן מסתכל עליו בהערצה. מי עוד מסתכל עליו במבט כזה? ומצד שני תראה את כל הוי.איי.פי והסלבס, מצטלמים המון עם החיה שלהם, למה? כי הם יודעים שזה היצור היחיד שבטוח יהיה נאמן אליהם, גם אם לא יהיו מפורסמים, עשירים ועם רייטינג. גם אם הכל ירד, הכלב והחתול יישארו נאמנים אליהם באותה המידה, וזה מאוד חשוב לדעת". גזית שאל האם כלב הוא היצור היחיד שאוהב את האדם יותר מאת עצמו וד"ר קישון הסכים: "יש בזה משהו. הוא משקף דרכך וחש דרכך את ההתפתחות והיחסים ביניהם".


גזית ציין ש-85% מבעלי הכלבים, שמחפשים זוגיות, יפנו למישהו שכבר יש לו כלב, מחפשים מישהו כמוהם שאוהב כלבים, והד"ר אישר: "כי אם בן הזוג לא מקבל את הכלב הוא גם לא יקבל את הילדים. הבעלים של הכלב אומרים הכלב הוא חלק מהחיים שלי. לכן העצה להגיע לליבה של בחורה עם כלב זה להיות נחמד לכלב שלה. לפעמים עצם לכלב ב-2 שקלים עדיפה על טבעת יהלום לאישה. פעם עקבתי אחרי רומן בין מישהי עם כלבה חמודה למישהו שהיה לו חתול. הם עברו לגור ביחד, ויום אחרי זה הגיעו אלי. האישה טענה שהחתולה המטורפת תקפה את הכלבה שלה, והגבר טען שהכלבה התחילה. הבנתי שאם אני לא משכין שלום בין הכלב לחתול, הזוג הזה נפרד, והצלחתי. הסברתי להם שיתנו כבוד לבעל הבית, קודם כל. בעל הבית זו הטריטוריה שלו והוא צריך להרגיש רגוע. ולאט לאט להפגיש אותם, להיות כמו כוח של האו"ם. ואחר חודש שלחו לי תמונה של הכלב והחתול מכורבלים יחד, שאמרתי לעצמי הלוואי שבני הזוג יסתדרו ככה".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו