לאחר הימים האחרונים בהם נדמה היה כי דווקא המחנה הציוני מתקרבת לממשלה, מתברר כי הימין עשוי לקבל תוספת כוח משמעותית דווקא מכיוונה של ישראל ביתנו, אשר מתקרבת לממשלה, עם פתיחת משא ומתן כבר היום (רביעי) ב-16:00, בפגישה בין אביגדור ליברמן לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בימין כבר מתחילים לתפור את החליפות ודוחקים בשני הצדדים למצוא דרך לגשר על הפערים.



שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, אמר לאחר מסיבת העיתונאים של ליברמן: "אני מברך על הודעתו של אביגדור ליברמן ועל נכונותו להצטרף לקואליציה. ישראל ביתנו היא שותפה טבעית לממשלה לאומית בראשות הליכוד ויש לקיים מו"מ מהיר על מנת לאפשר את הצטרפותה לטובת קידום האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".
השר יריב לוין סיפר על המאמצים מאחורי הקלעים לייצר פגישה בין השניים ואמר: "יעד הרחבת הממשלה נמצא בהישג יד. קורא לליברמן לבוא ולסיים את המשא ומתן עוד היום. המאמץ העצום שעשינו במשך חודשים להביא את ליברמן לנכונות אמיתית להיכנס לממשלה ולהחזיר לימין את 6 המנדטים השייכים לו - הצליח ואני מברך על כך. יש לנו כוונה לקיים מו"מ אמיתי ומהיר כדי לסכם את הדברים ללא דיחוי. לא הייתה הצדקה לישראל ביתנו להיות מחוץ לממשלה ואני מאמין שאפשר לסיים את המו״מ תוך שעות, כדי להקים ממשלה לאומית ויציבה שתעמוד על העקרונות בשמם נבחרנו".

סגן שר הבינוי והשיכון, ח״כ ז׳קי לוי (ליכוד): "אני מברך על פגישתם המתוכננת של רה"מ נתניהו ואביגדור ליברמן. כולי תקווה כי הפגישה תוביל לכניסת שותפתנו הטבעית לקואליציה, ישראל ביתנו ונוכל להתפאר בממשלה רחבה, ימנית ויציבה".

השרה מירי רגב, שנפגשה לשיחה עם ראשי הקהילה היהודית בקאן, אמרה: "אין ספק שליברמן הוא שותף טבעי למדיניות הממשלה בראשות נתניהו. שמחתי לשמוע שליברמן הוזמן לפגישה עם רוה"מ ומקווה שהפגישה תבשיל לכניסתה של 'יש ביתנו' לממשלה."
 
שר המדע אופיר אקוניס התייחס למגעים בעניין הרחבת הממשלה ואמר: "כפי שאמרתי לפני מספר ימים, עדיפה הצטרפות של ישראל ביתנו לממשלה, על פני 'העבודה'. השותפה הטבעית האמיתית היא מפלגתו של אביגדור ליברמן ולא של בוז׳י הרצוג. טבעי ורצוי שישראל ביתנו היא זאת שתרחיב את בסיס הקואליציה של מפלגות המחנה הלאומי".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי התייחסה גם למגעים הקואליציוניים עם המחנה הציוני ואמרה: "אם בוזי יסדיר את בתי עמונה, אני בהחלט חושבת שיש לו מקום בממשלה. אם בוז'י שאמר שכרגע אין פתרון עם הפלסטינים יפעל לסיפוח גוש עציון, ודאי יש לו מקום בממשלה. אם לא על בסיס קווי יסוד אלו. אני לא רואה איך הבית היהודי תוכל לשבת בממשלה עם המחנה הציוני. אי אפשר לרמות את הציבור פעמיים. כל מי שהתלבט והצביע נתניהו במקום הבית היהודי בשביל שלא תוקם ממשלת שמאל מקבל היום יריקה בפנים".
 
ח"כ אראל מרגלית התייחס דווקא להצהרת הרצוג היום ואמר: "אני קורא ליו"ר המפלגה יצחק הרצוג: תודיע שאתה עוצר את ההשפלה הזאת. יש כבוד למפלגה הזאת, יש לה היסטוריה, אנחנו לא העודף של ליברמן. זה החיים של הילדים שלנו, זה לא המכרז של המדינה. ניסית, מספיק, די".