בעוד כל המערכת הפוליטית סוערת מהמהפכים הדרמטיים, רשם היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו הישג נוסף: שר האנרגיה יובל שטייניץ ונציגי חברות הגז הגיעו להבנה על סעיף היציבות במתווה הגז, מה שמאפשר להוציא לפועל את המתווה כולו.

 על פי ההבנות, מסעיף היציבות הוסרה ההתחייבות שהייתה בסעיף המקורי ונדחתה בבג"ץ, להתנגדות אוטומטית של הממשלה לחקיקה בכנסת כנגד חברות הגז. הנוסח החדש מעניק לממשלה מרחב שיקול דעת לשנות את מדיניותה בנושא במידה ותרצה בכך.
בכוונת שטייניץ להביא הצעת מחליטים בנושא לאישור הממשלה כבר בישיבה הקרובה. ריכוך סעיף היציבות מאפשר לחברות הגז להמשיך בקידוח לוויתן ולבצע את העבודה  בלוח זמנים מקוצר יותר.

 מתווה הגז היה אחד התנאים להצטרפות העבודה לממשלת האחדות. כעת, מרגע שהעבודה לא הצטרפה, ניתן לנתניהו מרחב התמרון לנסח את המתווה על פי רצונו. בעקבות הגיבוש המחודש של המתווה, ניירות הערך של חברות הגז הנסחרות בבורסה צפויות לעלות.
 שטייניץ  מסר בתגובה כי "לאחר עבודה מאומצת הצלחנו לגבש תחליף הולם לסעיף היציבות בהתאם לעקרונות שהתווה בג"ץ. המטרה הייתה ליצור סביבה רגולטורית מעודדת השקעות. אני מקווה שפיתוח לוויתן יימשך בהתאם ללוח הזמנים המקורי".
מנובל אנרגי, השותפה בקידוח לוויתן, נמסר בתגובה כי "החברה לא ויתרה בדיונים על זכויותיה המשפטיות. ההסכם מהווה אבן דרך חשובה המייצרת סביבת השקעות יציבה. נובל מחויבת להמשיך לפתח את מאגר לוויתן במועד מוקדם ככל שניתן".