שר הביטחון היוצא, משה (בוגי) יעלון, שמר על שתיקה רועמת במהלך היממה הפוליטית האחרונה, בה הודח ככל הנראה לטובתו של אביגדור ליברמן והיום (חמישי) במהלך כנס סגור של תנועות הנוער וחטיבת הנח"ל, התייחס בפעם הראשונה למהלכים לקראת הדחתו, ואמר דברים עקיפים, אך מאוד ברורים: "אם אני צריך לתת עצת זהב, זה לא לאפשר עגל זהב, אלא להמשיך ולנווט על פי מצפון ןלא על פי שבשבת.



"אני קרוב למה שמתרחש בחברה ולצערי עוסק גם בדברים השליליים בה, בין אם זה טרור יהודי ותג מחיר, והתבטאויות כאלה ואחרות, אני שומע מה צועקים באצטדיונים וכן הלאה - אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי מאלה שיוצאים ובקול רם תוקפים את הערכים הבסיסיים, למרות שבשקט אתה מקבל המון אימיילים, וואטסאפים ומסרונים וכו', של תמיכה. ואני משוכנע שהרוב השפוי לא שם, ואיסתרא בלגינא קיש קיש קריא, אבן קטנה בחבית ריקה עושה רעש גדול אבל האבן היא לא קטנה, היא כבר לא קטנה.
 
"עצם העובדה ששליחי ציבור מתבטאים באופן שאולי רוצה לרצות קולות מסוימים בחברה, אבל תוך איבוד מצפן מוסרי בשאלות בסיסיות, שלי הן מובנות מאליהן - אני לא יכול להגיד שלא הופתעתי. אבל זה בדיוק תפקידנו, ואם אני צריך לתת עצת זהב, זה לנווט לפי מצפן ולא לפי שבשבת רוחות. לרמב"ם היה ביטוי 'האמת תורה דרכה' ואני מאמין בזה, מאמין גדול בזה. גם אם נראה שמשלמים מחירים לטווח קצר בגלל זה, זה לא פופולארי, זה לא פופוליסטי, יש סקרים כאלה וסקרים אחרים, אינני מאמין בזה.



"נשיאנו לשעבר אמר, 'סקרים זה כמו בושם - זה מריח היטב ומתנדף מהר'. ניווט על פי מצפן הוא שריר וקיים. זו גם שאלה של מנהיגות, מה זו מנהיגות? ללכת בהתאם לסגידה לעגל הזהב?!, יש לנו המון אירועים בהיסטוריה מהסוג הזה, ולכן אם אני צריך לתת עצת זהב - זה לא לאפשר עגלי זהב, אלא להמשיך לנווט על פי מצפן ובזה לתנועות הנוער יש תפקיד קריטי, לתת לנוער כלים כדי לנהל את השיח הנכון ולהתמודד גם מול רוחות רעות שמנשבות בחוץ, ברשתות, הרשתות דווקא מקלות לזרוק דברים לחלל הרשת בלי לקחת אחריות, זה אתגר שעומד בפתחנו".

חברו הקרוב של יעלון מקיבוץ גרופית, מאיר רמון, תקף בחריפות הבוקר את מינוי ליברמן, ואמר: "להביא פרסונה כמו אביגדור ליברמן למלא את התפקיד זה מגה-פיגוע ביטחוני. אין הגדרה אחרת. הבן אדם לא מצוי בעניינים, לא מבין את ה'מאטריה', לא אמין. הוא סוחב אחריו היסטוריה שנגועה במרטין שלאף ודומיו. הוא לא יכול להיות שר ביטחון במדינת ישראל".
 
"אני מדבר עם בוגי כל הזמן ומה שאנחנו מדברים זה ביני לבינו", הוסיף רמון. "התחושות הן לא נעימות. לא מגיע לנו ולו שהדבר הזה יקרה. עצוב לי, עצוב לו וצריך להיות עצוב לכל עם ישראל. בוגי לא נולד שר ביטחון ולא ימות שר ביטחון, יש הרבה אנשים טובים במדינת ישראל שיכולים למלא את התפקיד הזה, אבל זה לא דבר של מה בכך. הכתובת הייתה אולי על הקיר כבר לפני כמה חודשים. הדבר לא בא בהפתעה. לנהל ממשלה עם 61 חברי כנסת, כשאחד מהם הוא חבר כנסת הזוי מסיעת 'הליכוד' זה מסובך מאוד, ואני לא חושב שמישהו מסוגל לעשות את זה".
 
על המשך דרכו הפוליטית של יעלון אמר רמון: "לדעתי הוא ימשיך בפוליטיקה, לדעתי הוא ימשיך במפלגת 'הליכוד'. עכשיו אולי יש לו איזו לגיטימציה ללכת נגד ביבי, אחרי שביבי עשה לו את המעשה הזה, אף על פי שבדי.אן.איי. שלו הוא לא היה הולך בחיים נגד זה שמעליו. כלומר הוא בא מדיסציפלינות או מתרבות ארגונית שלא מדיחים את זה שמעליך. מה שזה שמעליו עשה, היה מעשה לא ראוי, ולדעתי בפעם הבאה, במרכז 'הליכוד' אני מאוד מקווה שהוא יתמודד על ראשות 'הליכוד', אבל בפירוש לא כנקמה".