התקדמות במגעים: המשא ומתן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ אביגדור ליברמן קרוב לסיום, הצדדים החליפו היום (חמישי) טיוטות סופיות וככל הנראה סיכמו על עונש מוות למחבלים, אך טרם סיכמו את הפרטים. בנוסף, הצוותים דנים לגבי הצעת החוק של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס לגבי משכנתא של 90% לזוגות צעירים ובשעות הקרובות הם צפויים להודיע כי המשא ומתן הסתיים וישראל ביתנו מצטרפת לקואליציה.



כזכור, אתמול הפתיע נתניהו כשנפגש עם ליברמן לאחר שניהל ניסיונות לאחדות עם יצחק הרצוג, יו"ר המחנה הציוני שלא צלחו. בסיום פגישת נתניהו וליברמן נודע כי ליברמן הסכים להצעתו של ראש הממשלה והוא ימונה ככל הנראה לשר הביטחון במקום השר המכהן, משה יעלון. מוקדם יותר, מיד לאחר שלשכת ראש הממשלה הודיעה כי ליברמן מוזמן לפגישה אצל נתניהו, מיהרו מרבית השרים הבכירים של הליכוד לברך על כך וקראו לליברמן לסיים את המשא ומתן בתוך זמן קצר, שכן הם רואים בו שותף טבעי לקואליציה של הליכוד ומעדיפים אותו על פני יעלון. 



 


לאור ההתפתחויות, ח"כ הרצוג ערך אתמול מסיבת עיתונאים בה האשים את ח"כ שלי יחימוביץ' במצב: "נוהל משא ומתן מופקר וגס רוח שהובל על ידי קודמתי בתפקיד, שעד שבוע שעבר התחננה להיות שרה בממשלת נתניהו. דווקא היא שהובילה בעבר את המפלגה לא בהצלחה, לא למדה לקח, היא אחראית למינוי ליברמן לשר ביטחון". עוד אמר: "אנחנו מפלגת מרכז שמאל ולא שמאל קיצוני. אותם אנשים שמטיפים לדבר עם חמאס מנעו שינוי מדיני היסטורי רק בגלל שמדובר במשא ומתן מול ראש הממשלה, מבלי שידעו כלום על פרטיו".



ח"כ יחימוביץ' אמרה לאחר הדברים שהוטחו בה כי "חזינו בהפגנה אומללה, מדכדכת, ומצערת של היעדר מנהיגות ואפס לקיחת אחריות, של מי שפרש במו ידיו את השטיח האדום לפני ליברמן, והעניק לגיטימציה מוחלטת לממשלת הימין, כשהיה מוכן להיכנס אליה בכל מחיר. הרצוג משקר כאשר הוא מונה רשימת הישגים פיקטיבית שלא הייתה ולא נבראה וממילא גם לדבריו נתניהו לא הסכים להעלות אותה על הכתב, והוא משקר כשהוא מדבר על 'תחנונים לתיק'. מלכתחילה הוצע לי תפקיד השרה הבכירה ביותר, כדי לקבל לגיטימציה שלי למהלך ותמיכה בו".