האם מינויו הצפוי של אביגדור ליברמן לשר ביטחון מדיר שינה מעיני ישראלים עד כדי כך שיבקשו להוציא דרכון זר? גבי גזית שוחח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם עורך הדין ערן וגנר, מומחה בתחום ההגירה והוצאת דרכונים זרים, שאמר: "לא קיבלתי פניות מיוחדות בעקבות המינוי של ליברמן".



חכה, אנשים עוד לא עיכלו


"אני רואה את הדברים אחרת ולוקח את זה לכיוונים יותר חיוביים", השיב עורך הדין. "אני חושב שאנחנו גם ישראלים, גם יהודים וגם אנשי העולם הגדול. בעולם גלובאלי כזה, אם יש אפשרות לפתוח אופציות מעבר לים, זה חשוב וזה נוח". על האפשרויות שעומדות בפני הישראלים המבקשים להגר סיפר עו"ד וגנר: "יש כמה מדינות באירופה שתמורת סכום כסף מאפשרות מעין ויזה, למשל מלטה, וזה פותח את האיחוד האירופי. אבל למרבית הישראלים יש שורשים וניתן להוציא דרכון זר.





"הפרוצדורה לכך תלויה באיזו מדינה מדובר וברקע המשפחתי. למשל, אני מעריך שיש בארץ עשרות אלפים ממוצא פולני שמחזיקים באזרחות פולנית, ויכולים להחזיק נכס בקראקוב, לחיות איפה שהם רוצים באיחוד האירופי ולקבל תנאים שווים. אבל רוב האנשים מישראל שמסדירים אזרחות לא אורזים מזוודה וטסים".

"החידוש בנושא האזרחות הוא שנפתח נתיב ליהודים ממוצא ספרדי להסדיר אזרחות", ציין עו"ד וגנר.

"מדובר על מיליוני אזרחים מישראל שיש להם זכאות לקבלת אזרחות ספרדית ופורטוגלית. בעצם מדובר על כל מגורשי ספרד ופורטוגל. זו אופציה שרוב הציבור טרם נחשף אליה כי היא ממש בחיתולים, אבל זה בהחלט אפשרי, אני רואה כל יום תוצאות בשטח".