כשברקע שינוי הקואליציה, יגיעו שרים רבים לתפוח הגדול על מנת לדבר בפני באי כנס הג'רוזלם פוסט, בהם השר לביטחון פנים גלעד ארדן והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. 


השר לביטחון פנים גלעד ארדן, אמר בכנס כי "ישראל דמוקרטיה תוססת. מאוד תוססת. מאוד מצטער שיעלון עוזב את הממשלה ואת הכנסת. הוא תרם לבטחון אבל אני חייב להגיד שאני לא מבין את החלטתו לעזוב. הוא רצה לשרת את האזרחים ויכל לשרת אותם בתפקיד אחר. בטוח שליברמן יהיה שר ביטחון מצוין".
 
"זה טוב שיש שר בטחון שלא מגיע מהצבא, שיביא עימו משב רוח רענן לאסטרטגיה הצבאית", אמר ארדן והוסיף: "הסיבה היחידה שאין מו"מ היא כי הפלסטינים מסרבים לשתף עימנו פעולה".

בנוסף, אמר ארדן שחברות המדיה החברתית עושות הרבה כסף מ"הפרטים שלנו ומשתמשות בהם ככלי טרור": "אני קורא למייסד פייסבוק, מרק צוקרברג, ולמייסד גוגל, סרגיי ברין, לקחת יוזמה ולהסיר את ההסתה ברשת בעצמם. אם לא, ניאלץ להפעיל חקיקה נגדם. אני משוחח על זה עם שרים מכל העולם שמודאגים מהצטרפות צעירים לדעאש. כיום הם חלק מהבעיה והם צריכים להיות חלק מהפתרון".
 
השר גלעד ארדן בכנס הג'רוזלם פוסט
בהמשך, אחד הנואמים המרכזיים בכנס יהיה מסעב חסן יוסף - "הנסיך הירוק" - מחבר הספר "בן החמאס" ומי שהיה סוכן סמוי של השב"כ במשך עשר שנים. 

כאמור, בכנס יהיו מספר מושבים. במושב בנושא הטרור האסלאמי, בראשו יעמוד העורך הראשי החדש של הג'רוזלם פוסט, יעקב כץ, יקחו חלק העיתונאית קרולין גליק, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שעשוי לדבר על התפטרות שר ביטחון יעלון, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי וסגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים, מלקולם הונליין.