כשברקע שינוי הקואליציה, הגיעו שרים רבים לתפוח הגדול על מנת לדבר בפני באי כנס הג'רוזלם פוסט שנערך אתמול (ראשון) בניו יורק, בהם השר לביטחון פנים גלעד ארדן והשרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. 


יו"ר הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר, שעמוד בראש הכנס, אמר בדבריו שהאו"ם הפך לקרטל פוליטי. "אנחנו לא הקורבן. זה לא יימשך עוד. נשים סוף ליחס המחפיר של האו"ם לישראל. האו"ם הפך למקום אנטי ישראלי כפלטפורמה לגינוי ישראל. מועצת זכויות האדם החליטה 67 החלטות שמגנות את ישראל ורק 61 נגד העולם כולו. איפה הזעם נגד סוריה ועיראק, צפון קוריאה או איראן שתולה נשים והומואים".

לדברי לאודר, האו"ם צריך להפסיק לתת ביטוי לרודנים שמפנים אצבע מאשימה לישראל. צריך להיות ברור שמי שמצביע נגד ישראל באו"ם מצביע נגד ארצות הברית". לאודר התייחס להחלטת אונסק"ו שמכחישה קשר בין העם היהודי להר הבית והכחשת צרפת שאומרת שהצבעתם היתה טעות. "זאת טעות אחת יותר מדי. אנחנו צריכים להתחיל לחשוב מי החברים שלנו וכמה מימון אנו נותנים לאו"ם", אמר. 

לגבי תנועת ה-BDS, אמר לאודר, כי פעיליה מנצחים באוניברסיטאות וללא פתרון שתי המדינות גם מנצחים בשיחות על שלום. "היינו שקטים מדי ולא עוד".

לדבריו, ה-BDS נחלק לשניים: החרמות למיניהם והחלק השני זו המלחמה בקולג'ים. "אני חושב שהשכלה זה הדבר הכי חשוב. אבל כשזו החשיפה הראשונה שלהם לפוליטיקה זה בעייתי. הארגונים האלה קוראים להרס ישראל. הם טוענים שהם לא אנטישמים אלא אנטי ישראלים וזה שקר כי אין הבדל".

רון לאודר בכנס הג'רוזלם פוסט. צילום: מרק ישראל סלם
רון לאודר בכנס הג'רוזלם פוסט. צילום: מרק ישראל סלם


"יש לי תכנית יחד עם הקונגרס הציוני", אמר לאודר, "ליצור רשת של ארגונים יהודים בקולג'ים והם יאמנו את הסטודנטים להיות גאים בישראל ולחשוף את השקרים שמספרים עלינו. אנו נחשוף קולג'ים ואוניברסיטאות שיעסיקו פרופסורים שתומכים ב-BDS. אנו מרכיבים רשימה כזאת והם יופיעו בעיתונים ברחבי העולם. ככה נעודד בוגרים ותורמים שלא לתרום לאוניברסיטאות אנטישמיות". 

על התהליך המדיני אמר לאודר, שבעבר תיווך בין ישראל לסוריה מטעם ראש הממשלה בנימין נתנהיו, כי חייבים להתקדם לשלום. "נאום בר אילן ממשיך לתת לי השראה. נתניהו אמר שרוצים לחיות עם הפלסטינים בשלום וביחסי שכנות טובים. מאמין שהשלום אפשרי ושמעולם לא היה זמן טוב לשלום. יש לישראל ממשלה חזקה כולל שר בטחון חדש. שוחחתי עם מנהיגים ערבים והם אומרים שהם רוצים שלום. מקווה שגם נשיא ארה"ב הבא ימשיך במאמצי השלום ללא התפשרות על בטחון ישראל". 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בכנס כי "ישראל דמוקרטיה תוססת. מאוד תוססת. מאוד מצטער שיעלון עוזב את הממשלה ואת הכנסת. הוא תרם לבטחון אבל אני חייב להגיד שאני לא מבין את החלטתו לעזוב. הוא רצה לשרת את האזרחים ויכל לשרת אותם בתפקיד אחר. בטוח שליברמן יהיה שר ביטחון מצוין".
 
"זה טוב שיש שר בטחון שלא מגיע מהצבא, שיביא עימו משב רוח רענן לאסטרטגיה הצבאית", אמר ארדן והוסיף: "הסיבה היחידה שאין מו"מ היא כי הפלסטינים מסרבים לשתף עימנו פעולה".

כאמור, בכנס היו מספר מושבים. במושב בנושא הטרור האסלאמי, בראשו עמד העורך הראשי החדש של הג'רוזלם פוסט, יעקב כץ, לקחו חלק העיתונאית קרולין גליק, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי וסגן יו"ר ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים, מלקולם הונליין.