פעיל הר הבית יהודה גליק ביקר היום (שני) ברחבת הר הבית בירושלים בפעם האחרונה לפני השבעתו לכנסת, זאת בשל ההוראה אוסרת על חברי כנסת לבקר במתחם ההר מחשש למהומות במזרח ירושלים. בראיון למעריב אמר חבר הכנסת הנכנס: "זה ביקור אחרון בהר הבית לפני ההשבעה בכנסת. ירדתי מהר הבית, הייתי שם שעה, באישור ובגיבוי מלא של המשטרה".

"על פי הפקודה הנוכחית, מרגע שאהיה ח"כ לא אוכל לבקר בהר הבית ובין השאר המטרה של כהונתי בכנסת היא לנסות לשנות את זה. זה ביקור שאני ממלא בו מצברים. באתי למצות את השליחות שלי להר הבית שהוא הלב של עם ישראל. באתי לקבל כוחות. כל העשייה שלי בכנסת תגיע מהכוח שקיבלתי מהמקום הזה" אמר גליק.
יהודה גליק בהר הבית לפני השבעתו לכנסת
גליק יושבע היום כח"כ בסיעת הליכוד במקומו של שר הביטחון משה יעלון, שהודיע הבוקר (שישי) על התפטרותו. גליק נבחר כנציג יש"ע במקום ה-33 ברשימת הליכוד לכנסת ה-20. בנוסף להתרגשות הרבה שהביע גליק, הוא ציין כי היה מעדיף להגיע לתפקיד כח"כ בנסיבות אחרות והביע צער על התפטרותו של השר יעלון.


גליק בהר הבית
גליק בהר הבית


"מי היה מאמין. באוקטובר 2014 נפצעתי אנושות על ידי מחבל שניסה להתנקש בחיי ומהמוות חזרתי לחיים ועכשיו אני מוצא עצמי בכנסת ישראל", סיפר גליק בהתרגשות ל"מעריב", עם היוודע על כניסתו לבית הנבחרים. "אני עדיין מנסה לעכל את הבשורה", אמר. "עבורי זה יום של הרבה תפילה. אני אכנס לכנסת בהרבה חיל ורעדה, בהכנעה ובענווה ואני מתפלל להשם שייתן לי עצמה טובה. אפעל למען אחדות ולא למען פילוג".

גליק אמר כי יפעל בכנסת כדי "להפוך את ירושלים ואת הר הבית למוקד של שלום עולמי" והוסיף: "אפעל כדי לקדם את הצדק ואת השלום ואעלה את ירושלים על ראש שמחתי. ירושלים היא ציון ובמרכזה הר הבית". על התגובות הסוערות במשאל על השבעתו הצפויה כח"כ, בין היתר של ח"כ יעל פארן כהן שהודיעה כי תחרים את השבעתו, אמר: "כל אדם רשאי לפעול ולהביע את עמדתו כהבנתו. זו זכותה להחרים אותי. אני אבוא לכנסת במטרה לקדם את השלום של השלום ולעצור את הסתה והפילוג".