במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החלו היום (שני) בבדיקת הסרטונים שתיעדו את אירוע מעצרו של מאייסם אבו אל קיעאן, תושב חורה בן 19 שעובד בסופר יהודה באבן גבירול בתל אביב, במהלכו הוחלפו מהלומות בין החשוד ומספר עובדים ללוחמי מג"ב, שביקשו ממנו להזדהות. למרות טענותיו של אל קיעאן לפיו הותקף באלימות על ידי הלוחמים, וחרף גרסתם של מנהלי הסופר ועובדים במקום על כך שהחשוד הוכה נמרצות עד זוב דם לכאורה וכי הלוחמים נהגו בבריונות, במשטרה טוענים כי האלימות החלה מצדו של העובד. היום ערכו במשטרה ובמג"ב בדיקות נוספות במהלכן צפו בסרטונים פעם אחר ופעם והמסקנה שהגיעו אליה זהה לטענות שהשמיעו שלשום בפני מעריב לפיהן השוטרים הם שהותקפו בתחילה.


קטטה בין שוטרי מג"ב לעובד ערבי בתל אביב

במשטרה ובמג"ב חוזרים וטוענים כי העובד שנתבקש להזדהות בפני הלוחמים שלא לבשו מדים, במסגרת פעילות במקום, ניסה להתחכם ועורר לכאורה פרובקציה מיותרת שהובילה להתלהמות המיותרת. "תוך כדי שהלוחמים במקום הם הזעיקו כוח תגבור, אז יצאו עובדים נוספים מהסופר שהחלו לבעוט ולהלום באגרופים בשוטרים. רק אחרי שהלוחמים עשו שימוש בכוח סביר המוקנה להם על פי חוק, הצליחו לבצע את מעצרו של החשוד ולהביא לסיומה של האלימות כלפיהם". במח"ש הבהירו כי האירוע כולו נמצא בבדיקה וכי הצוות הבודק בוחן תחילה את הסרטונים והחומרים שהובאו לידיעתו.



כבר אמש נמסר מהמשטרה בעקבות התקרית: "לאור גל פיגועי הטרור, ובאופן כללי כחלק ממשימות ביטחון הפנים, משטרת ישראל פועלת בנחישות לאיתור וסילוק שוהים בלתי חוקיים מרחבי המדינה למען ביטחון הציבור. מתחקור ראשוני עולה כי לוחמי מג"ב זיהו צעיר שעורר את חשדם וביקשו ממנו להזדהות. החשוד סירב להזדהות תוך שהוא מגדף ותוקף את השוטרים ואף נושך את אחד מהם".



בניגוד לטענותיה של המשטרה, אחמד אבו אל-קיעאן, אביו של המותקף, אמר אתמול: "הוא לא זז בלי תעודת זהות. אני מגנה את האלימות של המשטרה. הפכנו לקורבנות. בעל הסופר אוהב אותו ולא מוותר עליו. עכשיו כמובן ינסו לתפור לו תיק - שזה השלב השני שבו נוקטת המשטרה, כשהיא מתגלה כתוקפנית".



קרוב משפחה נוסף אמר כי המשטרה לא דיווחה למשפחה על המעצר: "לא עדכנו אותנו. הופתענו כמו כולם לגלות את דבר האלימות הקשה שמאייסם עבר ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת שפרסמו את הסרטון".