שוטרי מג"ב תקפו אתמול באלימות קשה את מאייסם אבו אל-קיעאן, בדואי מהיישוב חורה, שעבד בסופרמרקט במרכז תל אביב, לאחר שסרב להזדהות בפניהם. חבר הכנסת אכרם חסון ממפלגת "כולנו" הגיב היום (שני) לסערה שהתחוללה בעקבות התקרית, בשיחה עם גבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "שלחתי היום מכתב למפכ"ל, לשר ולמפקד מחוז תל אביב. אני לא מחפש אשמים, ואני לא משוכנע שהם יבואו לדין. הניסיון לימד אותנו שבסופו של דבר השוטרים האלה ייצאו זכאים. אתה לא יכול להילחם ברשויות החוק, אתה לא יכול להילחם בשוטרים, אין לך עדים, ובתי המשפט מאמינים לשוטרים, לכן בוא נשנה את האווירה, את המצב. צריך לבוא לכנסת ולדבר עם נבחרי העם, עם המנהיגים, שנמאס כבר מהאווירה הזאת".






האם יש סיכוי שאל-קיעאן התגרה בשוטרים?
"לא. שמעתי אותו ואת היהודים שהיו במקום, אבל גם אם הוא התנהג לא טוב, אסור להנחיל לשוטרים תרבות של נקמנות ואלימות. השוטרים שלנו הם הבנים שלנו, הם צריכים לשמור על הביטחון שלנו. הם צריכים להיות רגועים. צריך להנחיל סבלנות וסובלנות. אם היו מרביצים ליהודי בבלגיה או גרמניה אני הראשון שהייתי מתקומם. הייתי מבקש חרם על המדינות האלה. זה בלתי אפשרי. אנחנו מדינה דמוקרטית עם ערכים".

טטה בין שוטרים לאזרח שסרב להזדהות. צילום מסך
טטה בין שוטרים לאזרח שסרב להזדהות. צילום מסך


"הדברים האלה חוזרים כל הזמן על עצמם בהרבה מקומות" הדגיש ח"כ חסון. "זה קרה עם הדרוזים, זה קורה עם הערבים, עם האתיופים. אנחנו חברה דמוקרטית שבה חיי אדם הם ערך עליון. השוטרים שהם הבנים שלנו, לא יכולים לקחת את החוק לידיים ולהתנהג באלימות. אווירת השנאה גורמת וחוזרת גם למשטרה ולכל מקום. הגיע הזמן שאנחנו נעבוד קשה ביחד וננחיל תרבות של ערכים וכבוד האדם. אי אפשר להמשיך ככה. זה יביא אותנו למקומות לא טובים. זה יהרוס לנו את החיים".

אם הבחור הזה היה בלונדיני עם עיניים כחולות, זה היה נגמר אחרת?
"בהחלט, בוודאי לא היה קורה איתו בכלל. ראינו שכנראה צבע העור קובע במדינת ישראל לצערי הרב, בהרבה מקומות. צר לי שאני מדבר על כך, כי אני אוהב את ישראל, אוהב את המדינה שלי, את הדמוקרטיה שלי, אבל לצערי לוקחים אותנו למקומות לא טובים, לא מוסיפים לנו כבוד ולא ערכים. אנחנו חייבים לשנות את התרבות הזאת, כי יש שנאה בעם, יש שנאה בכל מקום, לאן אנחנו נגיע? מה ייצא לנו מזה?".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו