מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך, תקף היום (שני) את כלי התקשורת שהתקיים באוניברסיטה העברית כשבחלקו נאם המפכ"ל תחת הכותרת "עתיד המשטרה לאן". 


רנ"צ אלשייך התייחס לתקרית אמש, בה הותקפו לכאורה לוחמי מג"ב בעת שביקשו מצעיר להזדהות ונקלעו לתוך תקרית אלימה. על ההתבטאויות בתקשורת אמר המפכ"ל: "השוטרים מחכים להפסיק להיות שק חבטות של התקשורת". על גל הטרור אמר: "כשטרור איננו מסוכל בעומק השטח אלא ברובו טרור יחידים, הוא פתאום מקבל טיפול במגע ראשון עם המשטרה שנמצאת במרכזי ערים ובדגש על ירושלים, דבר שאינו מובן מאליו". בכנס לזכרו של פרופ' ישראל דרפקין באוניברסיטה העברית בירושלים, התייחס אלשייך להתמודדות המשטרה עם גל הטרור, ארגוני הפשיעה ואמון הציבור במשטרה.

"המשטרה נתפסת בציבור כארגון שעבר משבר עמוק שקשור גם בנושא של נורמות וערכים והפכה לשק חבטות של התקשורת. זו נקודת מבט שלא יכולה שלא להשפיע על מי שנכנס לפקד על המשטרה וגם בנקודת המבט של שוטר שרק מחכה להפסיק להיות שק חבטות". 
 

בנושא גל הטרור אמר אלשיך: "שמעתי יותר ויותר שאנחנו כרגע נמצאים במצב טוב מבחינת ההערכה שהמשטרה זוכה לה בגלל התוצאות בשטח שאינן טריוויאליות. כשטרור איננו מסוכל בעומק השטח אלא ברובו טרור יחידים, הוא פתאום מקבל טיפול במגע ראשון עם המשטרה שנמצאת במרכזי ערים ובדגש על ירושלים, דבר שאינו מובן מאליו. האמירה שקיבלה את פניי היא שכשהבושם של ההצלחה מול הטרור יתנדף נחזור להיות שק חבטות".

המפכ"ל התייחס גם להתמודדות עם ארגוני פשיעה ואמר: "למשטרה בעשור האחרון יש הישגים מרשימים בשיטור הגבוה וטיפול בארגוני פשיעה- פשיעה בינ"ל, ארגוני פשיעה וכנופיות. אומצו במשטרה כלים טכנולוגיים, סיגינטיים ואחרים והמשטרה מגיעה להישגים מרשימים מאז. לפני עשורשהמשטרה הייתה כמעט אבודה והיה אף רעיון להעביר נושא זה לטיפול השב"כ, רעיון שירד מסדר היום". הכנס, שהתקיים כאמור באוניברסיטה העברית בירושלים, עסק בעתידה של המשטרה והשתתפו בו חוקרים מהאוניברסיטה בתחום הקרימינולוגיה ומשפטים, נציגי המשטרה וכן מומחים אורחים מהעולם.