תגליות הגז הטבעי של ישראל יכולות להוות את המפתח להפיכת היחסים הדיפלומטיים באזור ולהגדלת הצמיחה הכלכלית של המדינה. כך אמרו שלשום מומחים במהלך כנס "הג'רוזלם פוסט" בניו יורק. בפאנל שעסק בכלכלה הישראלית אמר החוקר אפרים חלמיש כי במגזר האנרגיה יש לישראל פוטנציאל ענק לקדם את עצמה כאומת סטארט־אפ, שכן הוא מאפשר לחברות גדולות להיות חלק מהכלכלה, בצד העסקת כוח אדם גדול של אנשים מרקעים שונים וברמות מיומנות שונות. חלמיש אמר כי הדבר המשמעותי ביותר הוא שהאנרגיה היא חלק חשוב בגיאו־אסטרטגיה של המדינה. 

"בשנתיים האחרונות ישראל עשתה רבות כדי למנף את תגליות הגז הטבעי עבור הצבא, למטרות דיפלומטיות", אמר חלמיש ודיבר על כמה מזכרי הבנות לאספקת גז לחלק מן המדינות השכנות של ישראל. נובל אנרג'י הייתה דוגמה טובה לחברה זרה שעמדה באתגרים הרגולטוריים והכלכליים בתעשיית האנרגיה", אמר אך הזהיר כי לחברות ציבוריות אין יכולת לעמוד במשך שנים מול הביורוקרטיה.
 
קית אליוט, סגן נשיא בכיר של נובל אנרג'י, הצביע על כך שהחברה נמצאת בתהליך של "חוזה ממשי" לספק עם גז טבעי ממאגר "לווייתן" לירדן. "זו דוגמה אחת למצב שבו לישראל יש הזדמנות לנצל את הגז לא רק כדי להיטיב עם עצמה, אלא גם כדי להרחיב את שיווקו לשכנותיה", אמר.
 

נילי שלו, הציר הכלכלי של ישראל בצפון אמריקה, אמרה כי היחסים בין עסקים ישראליים לעסקים אמריקאיים חזקים מתמיד, כפי שמעידים מאות שיתופי פעולה עסקיים בין ישראל לארה"ב, הגדלים בכל שנה.
 
איזי תפוחי, נשיא ויו"ר הבונדס בארה"ב, אמר כי המשק הישראלי גדל ב־180% ב־20 השנים האחרונות. "אם תלכו ותעמדו על בניין גבוה בתל אביב, תוכלו לראות בנייה ומנופים יותר מבכל מקום אחר בעולם", אמר.