השירות המטאורולוגי באוסטרליה הכריז אתמול באופן רשמי כי הסתיימה תופעת אל ניניו החזקה ביותר בשני העשורים האחרונים. אלה לא חדשות של מה בכך, שכן התופעה הזו גרמה לתופעות חריגות של מזג אוויר ולפגיעה ביבולים באסיה ובאפריקה. עם זאת, המדענים מיהרו להזהיר כי בקרוב תחל תופעת לה ניניה שעלולה לעורר עונה סוערת של הוריקנים בצפון אמריקה החל מהחודש הבא. 



האל ניניו היא תופעה אקלימית המתרחשת מדי כמה שנים ובמהלכה נרשמת עלייה בטמפרטורת המים במזרח האוקיינוס השקט. מאז החל הסבב הנוכחי של האל ניניו במאי אשתקד, הגיעה הטמפרטורה לרמה הגבוהה ביותר זה 19 שנה. בעקבות זאת, נרשם יובש חריג באסיה ובמזרח אפריקה שגרם לפגיעה ביבולים, כמו חיטה, אורז, קקאו וקפה, שיטפונות קשים בדרום אמריקה וההוריקן החזק ביותר שתועד אי פעם בחצי הכדור הצפוני והטמפרטורות הגבוהות ביותר מאז סוף המאה ה־19. 
 
החזאים והמדענים מזהירים כי בפתח כבר נמצאת תופעת הטבע לה ניניה, שבדרך כלל מגיעה אחרי שנים קשות של אל ניניו. כאשר הלה ניניה מתרחשת, הרוחות מעל האוקיינוס השקט מתחזקות וגורמות לגשמים לנוע מערבה וכתוצאה מכך יש בדרך כלל יותר הוריקנים באוקיינוס האטלנטי, בצורות בברזיל וסופות גשמים באינדונזיה ובהודו. 
 

בשנה שעברה הייתה עונת ההוריקנים באוקיינוס האטלנטי רגועה למדי, בעיקר בשל תופעת האל ניניו, בעוד שבאוקיינוס השקט נרשמו לא פחות מ־17 סופות חזקות. עם זאת, בינואר האחרון התרחש אירוע נדיר של הוריקן באוקיינוס האטלנטי בתקופה כה מוקדמת של השנה, לראשונה מאז 1955.