ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד וישראל ביתנו היום (רביעי), היה אמור לתת לראש הממשלה, בנימין נתניהו, קצת שקט, אבל כנראה שפרט לענייני הרחבת הקואליציה, מחכה לנתניהו עימות לא פשוט בכל הקשור לאחד הסעיפים. מדובר על סעיף 25 בהסכם החדש, שנוגע בבית המשפט העליון ויחסיו עם 


הכנסת. הסעיף מדבר על קידום חקיקה שתגביל את כוחו של בית המשפט העליון לפסול חוקים של הכנסת ועורר את זעמו של יו"ר כולנו, משה כחלון, שצייץ בטוויטר: "בשביל לא להשאיר אותכם במתח אני אומר לכם מעכשיו - לא יהיה".



כחלון מדבר על מה שמסתתר מאחורי הסעיף הזה, להגדיל את כוחו לאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שבית העליון פוסל. מדובר בסעיף אליו מתנגד שר האוצר בנחרצות, כשגם יו"ר הסיעה שלו, ח"כ רועי פולקמן, אמר על הנושא כי: "ההסכם הקואליציוני בין 'ישראל ביתנו' ל'ליכוד', ובו סעיף על הגבלת בג"ץ חל עליהם בלבד. לסיעת ׳כולנו׳ עמדה ברורה בנוגע להגנה על בית המשפט העליון, המעוגנת בהסכמים קואליציוניים. לא נשתף פעולה עם הניסיון לגנוב סעיף שתכליתו החלשת בית המשפט".



בסעיף מספר 25 בהסכם הקואליציוני נכתב כי "סיעת הליכוד וסיעת ישראל ביתנו יתמכו בממשלה ובכנסת בחקיקת חוק יסוד שיסדיר את מערכת היחסים בין הכנסת לבין בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ לפסול חוקים ברוב של שמונה שופטים מתוך סך של 15 שופטים".



כזכור, היום נחתם ההסכם, כשמלבד משרד הביטחון היוקרתי, אליו ייכנס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שר מטעם ישראל ביתנו יכהן בוועדת השרים לענייני חקיקה, המפלגה של ליברמן תקבל גם את משרד הקליטה, את תפקיד סגן יו"ר הכנסת, חברות בוועדת הכלכלה, וכן שר מטעם המפלגה יכהן כחבר בקבינט החברתי הכלכלי, וכחבר בוועדת השרים לענייני סמלים וטקסים.  

בעניין עונש המוות למחבלים, ה"בייבי של ליברמן", התקבלה בהסכם גרסה מרוככת ומצומצמת. המצב היום הוא כי לפי החוק, בית דין צבאי יכול לגזור עונש מוות רק פה אחד של שלושה שופטים. כאן מבטלים את העניין, וניתן גם לגזור עונש מוות ברוב של שני שופטים מול אחד. אבל עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר רק בבית דין צבאי בגדה, ולא בבית משפט אזרחי בישראל. 
סעיף מעניין נוסף, מדבר על כך שהממשלה תגבש הצעת חוק שתאפשר הצבעה של ישראלים השוהים בחו"ל, צעד בו ליברמן תומך בהתלהבות. מאידך, ישראל ביתנו תחויב לתמוך בתקציב הדו שנתי לשנתיים הבאות 2017- 2018. 
סעיף מעניין אך לא מפתיע נוסף, מבטיח כי סיעות הקואליציה לא יתמכו בהצעה בתחום התקשורת בלא אישור שר התקשורת, הלא הוא בנימין נתניהו, שהדבר ידוע כקרוב לליבו, במיוחד לאחר הבחירות האחרונות בהן היחס התקשורתי לנתניהו עמד במרכז תשומת הלב של מערכת הבחירות. 
סעיף נוסף מבטיח שקט בגזרה נפיצה מאוד בהקשר של ישראל ביתנו והחרדים, והוא ענייני דת ומדינה. חוקים הנוגעים לדת ומדינה, לפי ההסכם, לא יקודמו, לא יאושרו ולא יחוקקו אלא אם אושרו פה אחד על ידי סיעות הקואליציה. כמו כן, הליכוד וישראל ביתנו יפעלו להקמתה של קבינט קליטה ועלייה, ושר מטעם ישראל ביתנו יכהן כיו"ר הקבינט.