שתי חיילות צה"ל נפצעו הערב (רביעי) באורח קל לאחר שבקבוק תבערה הושלך לעבר בסיס עופרית של פיקוד העורף הסמוך לירושלים, בו הן משרתות. החיילות נפגעו משאיפת עשן כתוצאה מהשרפה שפרצה מחוץ למקום, ככל הנראה לאחר יידוי בקבוקי התבערה. כוחות הצלה הוזעקו לזירה והחלו לטפל בחיילות, והמשטרה והצבא פתחו בסריקות אחר מבצעי המעשה. ההערכה היא כי מדובר באירוע על רקע לאומני.



דובר כבאות והצלה של מחוז ירושלים שהגיעו לטפל בשרפה ציין הערב כי "ארבעה צוותי כיבוי הכוללים רכב אספקת מים פעלו בשריפה שפרצה מחוץ לבסיס עופרית בהר הצופים. לא הייתה סכנה לבסיס ולוחמי האש פעלו לעצירת הלהבות ומניעת התפשטות האש, עד שהושגה עליה שליטה". עוד הדגיש כי השריפה פרצה מחוץ לשטח הבסיס ובשום שלב לא הייתה שריפה במבנים בבסיס או לכודים בו.



לפני כשבועיים אירע ניסיון הצתה נוסף ליד הבסיס, שהוביל למעצרם של שני קטינים בשטח שבין עיסוויה למחנה עופרית. השניים נצפו מציתים אש וכוח משטרה ומג״ב שהגיע לאזור עצר את החשודים, תושבי עיסוויה בני 13 ו-16. במהלך חודש אוגוסט השנה אירעו שני מקרים נוספים של יידוי אבנים אל עבר הבסיס, באחד מהם הושלכה אבן לעבר אוטובוס "אגד" סמוך לבסיס, מה שגרם לפציעתה של נוסעת באורח קל. היא פונתה עצמאית לקבל טיפול בבית החולים הר הצופים. באירוע השני, עצרו לוחמי מג"ב בן 17 מעיסוויה שיידה אבנים אל עבר הש.ג של הבסיס. באירוע זה לא היו נפגעים.