הרעיון של לשבת לארוחת ערב עם דב ששוקל למעלה ממאה חמישים קילו עשוי לגרום לכל אחד מאיתנו לפספס ביס או שניים. אך בעבור משפחה אחת ברוסיה, הרעיון הפראי הזה הוא הרגל שבשגרה. יורי וסבטלנה פטלניקו, בני זוג המתגוררים במערב המדינה הענקית, אימצו לחיקם דוב קרקס לשעבר העונה לשם סטפן. 


סטפן הוא דוב חום בן 23, הוא מתנשא לגובה של 3 מטרים והוא אוהב לזלול דייסה, לצפות בטלוויזיה ולהשקות את הגינה. סטפן הדוב יודע לפתוח את דלת הבית ולצאת החוצה ובערבי קיץ חמים נעזרים בו בני הזוג לעבודות גינה כמו השקייה וחפירה. סטפן מסוגל לאכול סיר של דייסה ביום והמעדן האהוב עליו הוא חלב מרוכז וממותק מפחית שימורים.  היונק הגדול הגיע לרמה כה מרשימה של ביות שהוא מתיישב לצד בני הזוג כשהם צופים בטלוויזיה או אוכלים ארוחת ערב. 


בנוסף לדייסה האהובה עליו, סטפן נהנה מ-25 קילוגרם של דגים , בשר וירקות מידי יום ביומו. סבטלנה ויורי אימצו את סטפן כשהוא היה בן שלושה חודשים בלבד והצילו אותו מהגורל האכזרי של דב קרקס. על אף הכמות האדירה של מזון שהדוב החום זולל מידי יום, הווטרינרים מסכימים כי הוא במצב מצוין, בעיקר בזכות משחיקי כדורגל תכופים עם יורי בחצר הבית. 

הזוג מסביר שבזכות ההיכרות ארוכת השנים שלהם עם סטפן, הוא עבר החתמה, דבר שהופך את אופיו לעדין במיוחד, בשונה מאוד מקרוביו שבטבע. סבטלנה אף אמרה: "אימצנו אותו כשהיה גור קטן וחמוד בן שלושה חודשים. לקחנו אותו מצייד שמצא אותו ביער ורצה למסור אותו לקרקס. למרות מה שאנשים חושבים, הוא לא תוקפני השום צורה. סטפן מעולם לא נשך אותנו או נהם עלינו.  הוא יצור מוכשר מאוד ואוהב לשחק ולערוך פיקניק".