ממצא דרמטי מנתיחת גופתו של החשוד ברצח הכפול בראשון לציון בשבוע שעבר: החשוד, יאן גבריאלוב, התאבד תוך כדי המרדף המשטרתי אחריו ולא נורה למוות, כפי שטענה המשטרה. מבדיקה שנערכה במחלקה לחקירות שוטרים שהחלה אמש (ראשון), עולה כי הממצאים הראשוניים של נתיחת גבריאלוב מצביעים על כך שבראשו של גבריאלוב נמצא קליע אחד בלבד הנורה מאקדחו שלו, ולא מאקדחי השוטרים שרדפו אחריו. ממצא זה מעלה את הסברה כי בעת שגבריאלוב נורה והבין שהוא עומד להיעצר, החליט החשוד ברצח הכפול לשים קץ לחייו.
במחלקה לחקירות שוטרים ממשיכים בחקירת האירוע וממתינים לתוצאות הסופיות של נתיחת הגופה. ההודעה הדרמטית למעשה מפריכה את הסיפור הדרמטי שסיפקה המשטרה, שטענה כי חיסלה את החשוד בשל מסוכנותו לסביבה. מהממצאים החדשים עולה כי ייתכן ששוטרים ירו לעברו של החשוד, אולם לא הם ולא מפקד המחוז גרמו למותו והביאו לסיום הדרמה.

זירת הרצח הכפול בראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני
זירת הרצח הכפול בראשל"צ. צילום: אבשלום ששוני

כזכור, בשעות הבוקר ביום שבת התקבל מידע במחוז הצפוני על כך שהחשוד נראה מסתובב באזורם ונע לכיוון המרכז. כוחות משטרה ממחוז המרכז ומצוות החקירה ימ"ר מרכז, ערכו בדיקה והצליחו לאמת את המידע שנמסר להם. בשלב מסוים המשטרה הצליחה להתחקות אחר שיחת טלפון של החשוד עם עו"ד פלילי מאזור המרכז, שבה תכנן להסגיר עצמו. אולם, עוד קודם לכן הגיע גבריאלוב לאזור לוד, זוהה על ידי ניידות משטרה שסרקו את האזור ובין הצדדים התנהל מרדף שבמהלכו הוא ניגח מספר ניידות משטרה.

אנסטסיה רוסנוב, הנרצחת. צילום: ללא קרדיט
אנסטסיה רוסנוב, הנרצחת. צילום: ללא קרדיט


השכנים במקום סיפרו כי סמוך לשעה 18:00 הם שמעו חמש יריות שנורו. ככל הנראה החשוד ברצח הכפול ביצע ירי לעבר השוטרים ומיד לאחר מכן נשמעו עוד יריות על ידי מפקד המחוז. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, הגיע לזירה ואחרי זמן קצר עזב אותה וכשכלי התקשורת ביקשו ממנו תגובה הוא נכנס לרכבו.

המשטרה ניהלה מצוד אחרי החשוד החל מיום ראשון, אז איים על רוסנוב כי ייפגע בה ולמשטרה היה ברור שמדובר באדם מסוכן, חמוש באקדח ולכן הם השקיעו את כל המאמצים והכוחות על מנת לסגור עליו. בכל הימים מאז הרצח המשטרה "עטפה" אותו מאזור הצפון ועד אזור הדרום. גבריאלוב נמלט מהזירה בתחילה והגיע לעפולה ובשבוע שעבר בשעות הצהריים עשה את דרכו חזרה לאזור המרכז. בכל מהלך הנסיעה שלו שוטרים ממחוזות שונים, לרבות שוטרי ימ"מ ויחידות מיוחדות של המשטרה וכן החוקרים של הפרשה מימ"ר מרכז בפיקודו של ניצב כהן, עקבו אחריו ווידאו שאכן מדובר בחשוד וזאת תוך כדי שהוא נוסע.

זירת הרצח הכפול בראשון לציון. צילום: אלון חכמון
זירת הרצח הכפול בראשון לציון. צילום: אלון חכמון


גבריאלוב ניגח גם את הניידת שבה נהג מפקד מחוז המרכז, ניצב מוטי כהן, ומשזה הבין כי מדובר בחשוד ברצח הכפול בראשון לציון, שלף את נשקו האישי וירה לעברו של החשוד, לאחר שזה לא שעה לקריאות לעצור. גבריאלוב נפצע באורח אנוש ועוד בטרם הגעת צוותי מד"א, נקבע מותו בזירה. לצדו של החשוד נמצא אקדח טעון עם כדור בקנה, ממצא המסמן את מסוכנותו של החשוד ואת מוכנותו לנהל קרב מול כוחות המשטרה אם היה מגיע לעימות פנים מול פנים איתם. השוטרים זיהו לאחר מכן באקדח של החשוד נקירה ומעצור, מה שמעיד על כך שלאחר הירי הראשון הוא ניסה לבצע ירי נוסף אך כתוצאה מכשל באקדח או מכך שכבר נורה, נמנעה פגיעה בשוטרים שהיו במקום.

שתי גופות של בני זוג, אנסטסיה רוסנוב, בת 29, ובן זוגה אליעזר קנדינוב, בן 34, נמצאו לפני כשבוע בדירה ברחוב פיק"א בראשון לציון. ככל שהתקדמה החקירה, עלה החשד לפיו מדובר באירוע של רצח כפול והחוקרים ניהלו מצוד בניסיון להתחקות אחר עקבותיו של הרוצח, בן זוגה לשעבר של הנרצחת.

אליעזר קנדינוב, הנרצח. צילום: ללא קרדיט
אליעזר קנדינוב, הנרצח. צילום: ללא קרדיט