גשר מוצא מירושלים לתל אביב נפתח הלילה (בין שני לשלישי) לתנועה, ומעתה סיבוב מוצא המפורסם הופך לנחלת ההיסטוריה. משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל חנכו היום (שני) את גשר מוצא החדש מכיוון ירושלים לתל אביב, המבטל את הסיבוב המסוכן. הגשר שנחנך, הוא אחד משני גשרים מקבילים, באורך של כ-800 מטרים כל אחד, החולפים מעל עמק מוצא. עלות הקמת צמד הגשרים נאמדת בכ-380 מיליון שקלים.



הגשר השני (הדרומי), מכיוון תל אביב לירושלים, יפתח לתנועה בחודש נובמבר ביחד עם פתיחת מנהרות הראל, שיבטלו את העלייה המיתולוגית לקסטל. שני הגשרים, המתנשאים לגובה של 30 מטרים, כוללים שלושה נתיבים לכל כיוון. שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בטקס: "אנחנו פותחים כאן את הגשר, שמחבר אותנו להיסטוריה הרחוקה והקרובה של העם היהודי ומדינת ישראל. בימים אלה של הצורך לחזק ולפתח את ירושלים כבירתו הנצחית של העם היהודי ומדינת ישראל, זו מתנה ראויה ליום ירושלים ועד יום ירושלים הבא. בעזרת השם נסיים את שדרוג הכביש כולו".



השר הודיע כי גשר מוצא יתחבר בעתיד לכביש 16, המקודם בימים אלה על ידי משרד התחבורה, ויהווה כניסה נוספת לדרום הבירה. זאת, בנוסף לכביש 9 המוביל לצפון ירושלים ולרכבת החשמלית המהירה, שתחבר את בירת ישראל לגוש דן, בתוך 28 דקות. בנוסף לכך, משודרג כביש 38 משער הגיא לבית שמש והיישובים שמסביבה, שיתרום לפיתוח העיר ולקשר שלה עם ירושלים.



בתוך כך, אתמול נפתח לתנועה במתכונת סופית החיבור בין כביש 6 לכביש 9 במחלף באקה. הכביש החדש, שהוקם בהשקעה של כ-135 מיליוני שקלים, מאפשר מעתה חיבור ישיר ונוח בין חדרה ויישובי עמק חפר לכביש 6.