רשות השידור הבריטית, ה-BBC, הודיעה היום (שלישי) כי תחל בשיווק יחידת המחשוב הזעירה שפיתחה, העונה לשם "מיקרו: ביט", לכל דורש במחיר המצחיק של 22 דולרים, פחות מ-85 שקלים. המחשב, שגודלו לא עולה בהרבה על זה של כרטיס אשראי, מסוגל, כשהוא מחובר למסך ומקלדת ועכבר, רבות מהפעולות אותן יכול מחשב נייד לבצע, כמו צפייה בקטעי ווידאו, התחברות לרשת האינטרנט והפעלת משחקי מחשב.



המחשב הננסי פותח במיוחד על מנת לאפשר לתלמידי בית הספר להיחשף לשפות תכנות וכדי לעודד אותם לבצע פרויקטים שונים של כתיבת קוד ולהכשיר אותם להשתלב בתעשיות הטכנולוגיה בעתיד. 





עד כה  שולב המחשב הזעיר במסגרת לימודי הטכנולוגיה של למעלה ממיליון  תלמידי כיתות ז' ברחבי בריטניה וצבר חוות דעת חיוביות רבות ממורים ותלמידים שהשתתפו בתכנית. עיקר הביקורת שהתקבלה מצד מורים שהשתתפו בתכנית הייתה על הגעתם המאוחרת של המכשירים דבר שלא אפשר מספיק זמן לתלמידים לעבוד איתם כראוי.

באחד מבתי הספר שהשתתפו בפרויקט, שיגרו התלמידים קפסולה שהונחתה על ידי המחשב הזעיר לאטמוספרה החיצונית של כדור הארץ, שם שימש המחשב הזעיר לצילום וביצוע מדידות בסיסיות "המיקרו: ביט" צפוי להימכר ברחבי בריטניה וברשת האינטרנט בגרסתו הבסיסית ביותר כשהוא מגיע עם כבל מיקרו USB, מערכת בלוטות', לוח נורות לד ומספר סוללות הפעלה.