עובד לשעבר במעון ראש הממשלה, גיא אליהו, הרגיש הערב (שלישי) הקלה מתוחה לאחר שבית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע כי המדינה תפצה אותו בסכום של 85 אלף שקלים. "היום אני מרגיש יותר טוב", אמר למעריב אונליין. "חיכיתי הרבה זמן לפסק הדין הזה, אחרי כל כך הרבה פעמים שהוא נדחה. אני מרגיש הקלה רבה מכך שפסק הדין לטובתי". כיום הוא עובד כטבח במוסד ממשלתי ונראה כי הוא אינו חש בנוח לנוכח תשומת הלב התקשורתית. "לפני שהגשתי את התביעה חששתי מאוד. בכל זאת, מדובר בראש הממשלה ובאשתו. חששתי גם לביטחוני האישי. ניסו להכפיש אותי. אבל אחרי שמני (נפתלי, מ"ש) הגיש גם כן תביעה, הרגשתי יותר ביטחון. כשמני זכה, כשראיתי שבית המשפט ראה שכל מה שהוא אמר נכון, ירד ממני עוד לחץ. ועכשיו זה סופי".



עם זאת, אליהו יודע שזה לא סופי באמת ושייתכן כי המדינה תערער על החלטת בית הדין האזורי לעבודה. "היא יכולה לערער", הוא מתייחס לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. "אני יודע שזה ייקח עוד זמן, אבל אני מאמין שמה שהשופטת החליטה היום יישאר". ביחס לרעיית רה"מ הוסיף אליהו: "קשה לה לראות את עצמה כמי שמאשימים אותה במשהו. היא חייבת להילחם עד הסוף. אם הייתה מוותרת באמצע, היו חושבים שהיא מסכימה עם הטענות נגדה. אני חושב שזאת האישיות שלה. שככה היא רגילה לחיות. חושבת שמגיע לה הכל וכולם חייבים לעשות מה שהיא אומרת. אבל אני לא יודע מה יש מתחת לפני השטח, מה מניע אותה".



אליהו מבקש להעביר מסר לעובדים נוספים במעון ראש הממשלה. "אני רוצה שהעובדים שפוחדים בינתיים לתבוע, ויש כמה כאלה שאני מכיר, ייראו את פסקי הדין של מני ושלי ולא יחששו. אני מקווה שאחרי כל מה שקרה לי וכל מה שקרה למני, אני מקווה בשביל גברת שרה נתניהו, שהיא תלמד את פסיקת השופטת ותשנה את דרכיה. אבל אני לא באמת מאמין שזה יכול לקרות".



גיא אליהו. "לפני התביעה חששתי מאוד". צילום: יקי צימרמן
גיא אליהו. "לפני התביעה חששתי מאוד". צילום: יקי צימרמן




"היחס הפוגעני האמיתי הוא של השופטת"



מוקדם יותר היום כתבה בהחלטתה השופטת דיתה פרוז'ינין, כי "יש לקבל במלואה את טענת התובע, כי היה חשוף להעסקה פוגענית אשר באה לידי ביטוי בנזיפות, צעקות, השפלות, דרישות מוגזמות ובלתי סבירות, כי שררה במעון בתקופת עבודתו אוירה של פחד, וכי נדרש לעבוד במשך כל תקופת עבודתו במעון שעות רבות מאוד, שאינן מתיישבות עם הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה". בהודעה שמסר לאחר מכן לתקשורת אמר אליהו: "פסק הדין לא הפתיע אותי. כל מי שדרך במעון ראש הממשלה יודע את האמת ויודע שכל מילה שאמרתי היא אמת לאמיתה. בכל פעם שהייתי מגיע למשמרת, הלב שלי היה דופק בחוזקה. חששתי ממה שעלול לקרות במשמרת. מהתפרצויות זעם של שרה, והעלבות ועד טרטורים בשעות הקטנות של הלילה בלי שום סיבה. מי שלא היה שם, באינספור המצבים הקשים מול הגברת שרה נתניהו, לא יכול להבין מה הולך שם. אי אפשר לדמיין את זה אפילו.



על משפחת נתניהו הוסיף אליהו: "החברים והיועצים של משפחת נתניהו יכולים להגיד עד מחר שלא היו דברים מעולם. מאז שעבדתי במעון ראש הממשלה, שאלו אותי כל הזמן אם אני ממליץ לעבוד שם. לא הייתי חוזר לשם ולא הייתי ממליץ לאף אחד לדרוך שם בעד שום הון שבעולם. אני אומר לכם, האופן שבו נוהגת שרה נתניהו בעובדיה הוא מכפיר, קשה, משפיל, וחבל לי מאוד בשביל העובדים שעדיין במעון. אני שומע שהיא מכחישה הכל, וטוענת שזו רדיפה. זה שטויות. אם יש כן רדיפה, זה מצידה. מישהו חייב לעשות סוף להתנהלות הזו במעון ראש הממשלה".



בצהריים הגיב בא כוחם של בני הזוג נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, לפסק הדין ומסר: "היחס הפוגעני האמיתי הוא של השופטת פרוז׳ינין שכצפוי התעלמה שוב באופן בוטה ומוטה מעדותה של הגברת נתניהו. המשפט נוהל באופן חד צדדי ולא התאפשר לגברת נתניהו להביא עדים שיפריכו את טענותיו השקריות והמרושעות של גיא אליהו. בכוונתנו לערער על פסק דין שגוי ומוטה זה".