הסאגה נמשכת: הבמאי המפורסם רומן פולנסקי עלול להיות מוסגר בקרוב לארה"ב, לאחר ששר המשפטים הפולני הודיע כי יערער על החלטת בית המשפט לא להסגיר אותו.



בחודש אוקטובר האחרון דחו שופטי בית המשפט בקרקוב את בקשת ארה"ב להסגיר את פולנסקי, המבוקש בגין אונס של סמנתה גיימר בשנת 1977, כאשר זו הייתה בת 13. פולנסקי, שהורשע בתקיפתה בבית משפט בארה"ב, נמלט לצרפת מיד לאחר פסק הדין, ולמרות עשרות השנים שעברו מאז, הרשויות בארה"ב לא מפסיקות לדרוש את הסגרתו אליהן. 
 
בחודש נובמבר האחרון הודיעה התביעה הכללית בפולין כי לא תערער על החלטת בית המשפט לא להסגיר את פולנסקי. אולם אתמול הודיע שר המשפטים החדש, זביגנייב ז'יוברו, בראיון לתחנת רדיו פולנית כי "אני רוצה לבטל את הפסיקה ולהסגיר את פולנסקי לארה"ב, שם הוא מבוקש בגין פשע אכזרי של אונס ילדה". כאשר המראיין ציין כי "ארה"ב וישראל, לדוגמה, אינן מסגירות את אזרחיהן למדינות אחרות", השיב ז'יוברו כי "זה אינו נכון. אני חושב שכל אחד צריך לעמוד בפני החוק באופן שווה". 
 

עורך דינו של פולנסקי, יאן אולשבסקי, אמר כי הוא ציפה לערעור של שר הפנים הפולני. "ההחלטה שלו לא הפתיעה אותנו, ציפינו לה. פולנסקי הודה באשמה וריצה עונש מאסר, כעת השאלה היא אם להסגיר אותו לארה"ב. הערעור של שר המשפטים יוכרע בבית המשפט", אמר אולשבסקי. 
 
בשנת 2010 דחו שלטונות שווייץ, שם מתגורר פולנסקי בשנים האחרונות, בקשת הסגרה מצד ארה"ב לאחר שהוא ריצה עונש מעצר בית בן תשעה חודשים.