אלפי מורדים סורים, המאומנים ומקבלים סיוע מצבא ארצות הברית, פתחו הבוקר (רביעי) במתקפה לכיבוש טריטוריה הרת משמעות בצפון סוריה, המכונה "כיס מנביג'", מידי ארגון דאעש. גורמים אמריקאים בכירים אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי ההתקפה מגיעה לאחר שבועות של הכנות המתרחשות מתחת לעינו הבוחנת של העולם. מטרת המתקפה המוצהרת: לחסום את גישת ארגון המדינה האסלאמית לשטחים שלאורך הגבול עם טורקיה, שדרכם הוא מעביר לוחמים זרים מאירופה ובחזרה. "החשיבות היא בכך שזה הנתיב היחיד שנותר להם לאירופה", אמר בכיר בצבא ארצות הברית ל"רויטרס".
הארגון הסורי לזכויות אדם העוקב אחר קורבנות הלחימה דיווח כי המורדים הסורים כבשו 16 כפרים מידי דאעש והתקדמו למרחק של 15 ק"מ לתוך העיר מנביג'. נוסף על כך, דווח כי בתקיפות אוויריות סמוך לעיר נהרגו ביממה האחרונה 15 אזרחים, ובהם שלושה ילדים במנביג'. לדברי הארגון, לוחמי היחידות להגנת העם הכורדי (YPG) הנלחמים בצפון סוריה, הם חלק ניכר מקבוצות המורדים שפתחו בהתקפה נגד דאעש, וזאת בניגוד לדברי צבא ארצות הברית, כי המבצע מורכב בעיקר מלוחמים סורים.

לוחם דאעש אחמד איברהים שבוי בידי הכורדים. צילום מסך
לוחם דאעש אחמד איברהים שבוי בידי הכורדים. צילום מסך
מתקפה זו נגד דאעש בסוריה מתווספת לחזית נוספת מול הארגון הקיצוני. כזכור, ביום שני שעבר, ראש ממשלת עיראק, חיידר אל עבאדי, הכריז על פתיחת מבצע צבאי לשחרור העיר המערבית פלוג'ה מידי דאעש. "שעת שחרורה של פלוג'ה הגיעה", הכריז עבאדי בחשבון הטוויטר שלו. "רגע הניצחון הגדול מתקרב, ולדאעש אין ברירה מלבד לברוח".

בתוך כך, השבוע פתחו צבא עיראק והמיליציות השיעיות בהתקפה על פלוג'ה, שנכבשה על ידי לוחמי המדינה האסלאמית בינואר 2014. אתמול הצליחו פעילי דאעש להדוף מתקפה של צבא עיראק על העיר, והחיילים העיראקים נאלצו לעצור את התקדמותם. מאז החלה הלחימה בעיר עשרות אזרחים נהרגו, וארגון יוניצ"ף קרא לצדדים לגלות רחמים כלפי 20 אלף הילדים שנותרו באזור ונמצאים בסכנה. לדברי יוניצ"ף, רק משפחות מעטות הצליחות להימלט מפלוג'ה וישנו חשש כי דאעש יכפה על ילדים רבים להתגייס לשורות הארגון.