שנה בדיוק לאחר שהעולם הזדעזע מהצילומים הקשים של גופתו של הילד הסורי איילן כורדי, בן שלוש, על חוף הים בטורקיה לאחר שטבע יחד עם אמו ואחיו בעת שניסו להגיע לאחד מאיי יוון, שוב הופך פעוט מת לאחד הסמלים של משבר הפליטים המתמשך באירופה. 
ארגון סיוע גרמני פרסם צילום שבו נראה אחד המתנדבים מערסל בידיו גופתו של פעוט קטן שנמשה ללא רוח חיים מהים התיכון, בין לוב לבין איטליה ביום שישי האחרון, לאחר שהסירה שעליה שהה טבעה עם 44 פליטים נוספים, ובהם עוד שני פעוטות. "החזקתי במצח של התינוק ואחזתי את הגוף הקל שלו בתוך ידי באופן מגן כאילו הוא עדיין היה חי", שחזר איש הצוות שלא הזדהה. "האצבעות הקטנות שלו היו באוויר, השמש זהרה לעבר עיניו הבהירות והידידותיות, אבל חסרות התנועה". 

הקצין הטורקי נושא את הפעוט הסורי. צילום מסך: אתר המירור
הקצין הטורקי נושא את הפעוט הסורי. צילום מסך: אתר המירור

 
עד כה לא ידועים פרטים מדויקים על גילו של הפעוט המצולם או על ארץ מוצאו, אולם התמונה התפרסמה במהירות ברחבי העולם ועוררה מחדש קריאות לרשויות האירופיות לפעול למען הפליטים שממשיכים להגיע באלפיהם לעבר גבולות האיחוד. 

סוכנות הפליטים של האו"ם דיווחה השבוע כי לפחות 880 בני אדם טבעו בשבוע האחרון, לאחר שמספר כלי שיט עמוסים בפליטים התהפכו או שקעו בים התיכון, בין לוב לבין איטליה. מאז תחילת השנה עומד מספר הקורבנות על כ-2,510 בני אדם, לעומת 1,855 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.